Vorig weekend was ondanks drie rommelmarkten tamelijke vruchteloos, je merkt toch dat als je relatief veel markten afloopt je ook telkens dezelfde handelaren tegenkomt. Dit weekend dus Duitsland in, vanochtend om half vijf opgestaan en de autobahn op. Vandaag stonden Duisburg, Essen en Gelsenkirchen op het programma.
Mijn eerste vondst van de dag, een dameshorloge van vijf euro.
Een Premira (wie kent het niet), wel een aparte wijzerplaat maar ik had beter moeten weten want ik heb praktisch dezelfde body Anker horloge en inderdaad:
Een penanker uurwerk, kortom waardeloos
Nog een ander onbekend merk horloge maar wel een hele leuke
Een Monestra, loopt vooralsnog heel aardig
Mogelijk een Felsa uurwerk (bruggen zijn van een patroon voorzien, daardoor lastig te fotograferen)
Net toen ik dacht dat het een tamelijk eenvoudige opbrengst voor de dag zou zijn, spotte mijn vrouw nog een heel gaar bandje in een bakje
Tadaa! Certina
(ik moet nog even onderzoeken welk jaar, waarschijnlijk 60’er jaren)
Certina 25-36 uurwerk
En wat lag er naast?
Een Tissot Stylist dresswatch. Ook niet verkeerd.
Tissot 791 uurwerk, op basis van het serienummer uit 1967.
Ik hanteer een vrij eenvoudig inkoopbeleid, tot 20 euro per horloge, de originele vraagprijs voor de Tissot en Certina was samen 110 euro. Na een paar onderhandelingsrondes zijn ze meegegaan voor 60 euro, dus 10 meer per stuk dan normaal maar dat lijkt me geen onverantwoorde keuze. Mint zijn ze natuurlijk niet maar anders dan wat kleinere krasjes en vuil zijn ze eigenlijk in opmerkelijk goede staat. Ik zal dus niet echt wakker liggen van de investering…
Als iemand me iets kan vertellen over Monestra dan is dat meer dan welkom!
Kortom, er komen weer wat poetsbeurt topics aan in de komende dagen!