Flohmarktvondst - de grens over dus! 06-04-2014

Vandaag op pad geweest in Duitsland, ik ben in Nederland al veel rommelmarkten af geweest en daar kom je toch veel dezelfde handelaren tegen. Nu woon ik een minuut of twintig van de grens af dus ik had dit weekend uitgekozen om er vier te bezoeken (Bocholt, Wesel, Kalkar en Kleve, dat is voor mij een rondje).

Ik heb ontzettend veel leuke horloges gezien, zoals een Bulova Accutron Spaceview, Zodiac electro, Seiko LM (Japanse dagaanduiding) en ontzettend veel Vostok’s en andere russen. Overigens zie je op elk mechanisch horloge 50 quartz rommelhorloges, dus denk alsjeblieft niet dat er in Duitsland bakken vol met leuke horloges te koop liggen. Ik heb ernstig getwijfeld over een Glashütte, maar ik weet gewoon niet genoeg van dat merk om het gestelde bedrag erop te gokken. Hoe dan ook, ik koop momenteel alleen low budget (zeg maar horloges van handelaren die op alle spullen dezelfde prijs zetten). Uiteindelijk deze drie aangeschaft voor elk een tientje.

Roamer, dames

Certina, dames

Kienzle

Binnenkort gaan een aantal horloges uit alle rommelmarkt avonturen in de verkoop, degene die mijn oudste dochter of ik zelf niet gaan dragen. Met dat potje ga ik naar de iets duurdere inkoop prijsklasse (nu 0-20, dan 0-50) en dan langzaam omhoog werken.

Hey… Kienzle, die maken nu ook nog klokjes
ik dacht altijd dat dat een nieuw plakmerk
zonder enige historie was.

Voor hoeveel kon je de glashutte kopen? Als het net over je budget van 20 euro zit, loop je wel wat mis(mits herenhorloge). Als het een dameshorloge is, heb je het goed gedaan om het te laten liggen.

Het was een vierkant goudkleurig herenhorloge voor 55 euro, en niet bepaald mooi (blijft smaak) hij had ook nog een vierkante voor 35 maar die liep niet. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik een goed horloge heb laten liggen maar ja, ik heb drie principes; een horloge moet lopen, hij moet er goed uitzien en hij moet betaalbaar zijn. Ik kan mijn geld maar één keer uitgeven en ik ben niet zo’n gokker…

Leuke klokken weer, vooral die Kienzle (tu)