Na gisteren
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,2551162
was het vandaag tijd voor de oosterburen. En het was een goede flohmarkt dag kan ik je vertellen.
Ik vond weer eens een doosje, met inhoud:
Een nieuw ongebruikt Certina quartzhorloge, geen megaklapper maar toch grappig voor twee euro.
Zentra 2000, dameshorloge, ik dacht een goudmerkje te zien, thuis onder de loupe bleek het helemaal niks, shit happens. Vijf euro.
Een Timex dameshorloge, een Electric met een joekel van een batterijuitsparing op de rug, eigenlijk een gokje in de hoop een stemvork uurwerk aan te treffen, maar dat moet nog blijken. Combo deal plus minus 3 euro.
Een Dugena Festa, verder nog geen informatie. Combo deal plus minus 18 euro.
Remova, verder nog geen informatie. Combo deal plus minus 18 euro.
Junghans, ik heb er vandaag heel wat gezien (alleen Kienzle en Ruhla zie je nog vaker). Combi deal plus minus 18 euro.
Ik heb geen enkel verstand van Russische horloges maar één ding heb ik onthouden, “3AKA3 MO CCCP” zijn militaire horloges (dat krijg je als je een brein hebt dat nutteloze details opslaat als de beste). Meer informatie over dit horloge is zeer welkom. Tien euro.
De volgende drie horloges gaan we iets anders doen, ik laat eerst de achterkant zien en dan de voorkant, hebben jullie ook nog een uitdaging voor de zondagavond!
Een Edox, nu heb ik er twee. Vijftien euro.
Een Elgin, op basis van het serienummer uit 1945. Zeventien euro.
Een Longines, op basis van het serienummer uit 1944, twee euro.
Mijn oudste dochter Amber vond nog een joekel van een gouden ring (9 gram 14K), en dat voor vier euro, alleen dat is de rit al meer dan waard. Het hele gezin zoekt mee en dat is echt geweldig en gelukkig weten ze nu langzamerhand vintage te onderscheiden van nieuwe rotzooi dat scheelt een hoop tijd :).
Ik wil nog even zeggen hoe blij ik ben met allerlei serienummer websites op het internet, als je een horloge hebt van een beetje bekend merk (zoals bovenstaande Longines en Elgin) is het dateren echt een fluitje van een cent. In het geval van de Elgin krijg je zelfs alle informatie over de kast en productieaantallen, dat is echt top!
Ik ga nu even een korte pauze inlassen om alle horloges van de afgelopen tijd te verwerken, dus volgende week waarschijnlijk geen rommelmarkt. Maar goed, het is ook wel zo verslavend dat ik misschien toch weer ergens ga kijken…