Plaats hier uw floppers en teleurstellingen op horlogegebied.
De Glycine compressor van eBay (200ā¬) die ik terugstuurde naar verkoper vanwege āstukā. Hij zou het laten maken, waarna nooit meer info of reacties op eBay-berichten.
Ooit aan lijntje gehouden door eBay verkoper waardoor ik geen claim indiendeā¦ (Onervaren naĆÆef ) Nadat de claim periode verlopen was, werd het doodstil, ik werd geblokt, geen contact/ bericht meer mogelijk evenals iets kopen bij hemā¦
Ik open nog eens een account en bestel iets denk ik om vervolgens te claimen dat ik niet heb ontvangenā¦ Hufters!
Ik heb eens 5 weken gewacht op een Tudor die uit Duitsland moest komenā¦ geen tracking en geen respons van de verkoperā¦ de eerste 2 weken heb ik me aardig rustig weten te houden. Daarna bouwde de stress zich wel wat op.
Hier nog geen floppers gelukkig , ik koop dan ook het meeste via het HF
een zogenaamd āgratisā horloge waar je alleen verzendkosten hoefde te betalen als onderdeel van een speciale actie, lelijkste horloge dat ik in mijn leven heb gezien, is meteen naar de prullenbak vertrokken
Ik bedoelde dus idd eigenlijk een horloge dat bij aankomst behoorlijk tegenviel
omdat de lume snel uitdoofde of de herrie vanuit het uurwerk, omdozen of waterverf bezels van Steinhart ETC. niet klokkies die helemaal niet aankomen
Ik zit nu nog steeds te wachten op een Tag Heuer Professionalā¦ En dat terwijl ik daarvoor een succesvolle deal had gedaan met dezelfde verkoper.
Een āgoedā lopende Bullhead bestellenā¦ en dr een krijgen met waterschade die muurvast zit
Ik heb best wat miskopen gedaan waarbij de voorpret een stuk leuker was dan het eigenlijke bezit
Ik snap nog steeds niet wat me toen bezielde. Wat een lelijk stuk design staal
Gelukkig niet nieuw gekocht en weer snel via MP doorgeflipperd.
[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/verkocht%20of%20geruild/IMG_1039_zps5f57a6a7.jpg.html][/URL]
[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/verkocht%20of%20geruild/IMG_1045_zps43ffa752.jpg.html][/URL]
En dezeā¦ Ik was nogal gek van de Tour toen.
[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/verkocht%20of%20geruild/IMG_1051_zps44054e82.jpg.html][/URL]
[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/verkocht%20of%20geruild/IMG_1049_zps9b91915e.jpg.html][/URL]
Een gebruikte Seiko hier op HF gekocht. Verkoper stuurde hem in een enveloppe. Bij aankomst was glas stukā¦(bummer)
OriĆ«nt SD via het HF gekocht. Aangegeven tijdens de koop dat het opwinden niet helemaal ging zoals het hoorde waarnaar de verkoper verklaarde dat het zo hoordeā¦ Toch gekocht maar het voelde niet goed.
Gebeld nog naar de verkoper en het weer aangegeven en deze gaf aan er niks mee te doen (wat ik deels wel snap). Gelukkig zat er nog garantie op en opgestuurd naar de AD en die hebben gelukkig ook geconstateerd dat het niet lekker zat daarbinnen. Eerdaags krijg ik hem terug en kan ik weer genieten van de topper!
Dus paar weken niet in mijn bezit gehad. Kut dusā¦ Voor de rest wel een aardige kerel hoor. Niks mis mee. Heeft alleen geen verstand van het opwinden van een mechanish horloge.
Deze ooit gekocht in de sale bij de juwelier. Beetje een impulsaankoop maar nooit aan kunnen wennen.
Vervolgens op TZ-UK gezet en binnen paar minuten een topaanbod on 1 op 1 te ruilen. Ook niet ieders smaak maar was echt een gaaf horloge!
Dat was wel een markant ding ja (die Manometro dan hĆØā¦ Die UFO heb ik nooit eerder gezien )
Houden zo
Ik koop nooit floppers mijn bijdrage aan deze draad is derhalve minimaal
Mijn eerste Orient, een CFT00001B. Nieuw gekocht, zelfs nog bij een juwelier. Helaas klopte de gangreserve niet, hij gaf 's avonds vol aan en stond dan 's ochtends stil. Teruggegaan, juwelier zei eerst dat gangreserve niet altijd even betrouwbaar was, maar na een redelijk actieve dag dragen had hij het desondanks de nacht vol moeten houden.
Na veel zeuren toch opgestuurd naar de Orient service (Weisz, geloof ik). Na twee weken teruggekregen, hij liep even en stond toen stil. Door de display back zag ik (je gelooft het niet) een los schroefje tussen de rotor zitten.
Weer terug naar de juwelier, die vond dit ook wel gortig en stuurde hem weer op. Toen ik hem terug kreeg was dat met een nieuw uurwerk erin (zeiden ze tenminste) en nu liep hij goed. Helaas bleek nu de rekenlineaal-bezel niet meer te draaien. De kroon pakte gewoon niet.
En toen? Niet meer terug gegaan, ik was te bang wat de Orient service deze keer kapot zou maken. Dan maar geen rekenlineaal, het blijft een mooi horloge. Misschien maak ik hem nog eens open om te kijken wat er scheeltā¦
Maar de Orient service vertrouw ik in ieder geval niet meer. Als er nog eens echt iets mis is met een Orient, gaat hij als nodig naar een echte horlogemaker, niet naar die prutsers.
Vorig jaar in overhaaste beslissing omdat ik persƩ zsm een automaat wilde een Seiko SRP707K gekocht, veel te groot en met groot verlies verkocht uiteindelijk.
Een tijd geleden op Mp een dames enicar horloge gekocht voor ā¬10 incl verzenden.
Ik denk mooi klokkie ik wil de gok wel wagen.
Er stond bij, hij loopt nog goed.
Ik denk: "ja ja 20 jaar geleden toen de kroon er nog op zat misschien wel ja."
En heb ook gevraagd hoe ze hem opgewonden hebben. Geen antwoord.
Een paar dagen later het klokje in huis en onder de motorkap gekeken.
mooi gefopt voor ā¬10
Maar het horloge loopt nog steedsš
Volgens mij heb ik die ook
Op de fotoās geweldig, in het echt een haast onvoorstelbaar niveau van prullerigheid. Ik heb hem nog, spelend met de gedachte om een Flipper It Forward POS editie te starten. Als je dit in je handen hebt gehad, voel je je weer een stuk beter over die andere aankopen!