Ik overweeg er een Florijn bij te nemen. Zit er al langer dan een jaar er naar te turen en het is een leuk horloge voor overdag. Wil het woord beater niet gebruiken maar jullie begrijpen wat ik bedoel.
Volgens mij zit er een spanband bij die in de doos zal blijven maar ook een leren en rubberen band. Leer is mooi. Rubber is praktisch. Nu heb ik de pest aan Seiko banden van rubber. Dat zijn stofmagneten. De rubberen banden van Breitling blijven echter heel netjes. Hoe zit dat met de Florijn band?
Rubber is een woord wat tegenwoordig veel misbruikt wordt. Synthetisch rubber is een stofmagneet, natuurrubber niet. Ook de Seiko banden van natuurrubber, zoals ze om de duurdere duikers zitten, zijn geen stofmagneten. Breitling banden zijn ook de echte, dus duurdere natuurrubber banden.
De vraag aan Florijn zou IMO moeten zijn, wat is het voor ârubberâ?
Zat de Florijn man niet op HF? Kan uiteraard ook gewoon mailen via hun website.
Florijn banden: Stug en stoffig.
Mooi degelijk horloge, maar de banden zijn kwalitatief niet best.
Groeten,
Tecco
Het is geen natuur rubber en ook geen band zoals een isofrane. Die banden kosten ook >80 euro. Ik heb gekozen voor een afwijkende rubber band met stiknaden en ander ontwerp.
Persoonlijke vind ik heb geen stofmagneet, en is deze niet âplakkerigâ. Stug zijn ze wel, mede door de dikte.
Er zit ook een zwart leren band bij toch?
Klopt. Komt met 3 banden. Leer, natostrap en ârubberâ
En binnenkort een NA
Bijzonder voor mij was wel dat ik op geen enkel horloge rubber of zwart leer heb, maar op de Florijn was het voor mij de enige keuze: de originele zwarte rubberband.
Overigens niet echt van belang want ik draag hem niet (ligt niet aan de Florijn maar aan het feit dat ik 80% van mijn klokken niet draag).
Vind het nog steeds een ongelofelijk mooi en robuust horloge, zeker voor dat geld!!
Ik draag hem in eerste instantie even op leer. Is prettiger in de tropen. Maar als dat snel lelijk wordt dan probeer ik de rubberen band.
Oei , dat is toch jammer , zijn de klokken dan om naar te kijken of een investering?
Elke gek zijn gebrek. Ik draag slechts één klok (Breitling Super Avenger) en omdat ik dat ook nog zonde vond had ik er nóg een (die ik dan niet droeg). Die is nu wel verkocht trouwens.
Heerlijke beater, klatst heerlijk tegen de deurposten en loopt elke dag 2 minuten achter (ik zet hem niet eens meer goed).
De rest is eigenlijk voor de âhebâ. Heerlijk om te bekijken, vast te houden, soms even om te hebben en daarna terug in de kluis te leggen.
Investering? Mwaahh⊠de wereld is zo klein tegenwoordig dat je al ruzie krijgt op het verkoopgedeelte als je advertentie in Noord-Korea een euro goedkoper staat. Wat het wél is, is een waardevaste zekerheid. Ik koop nooit nieuw en daarmee houdt het horloge vaak die waarde.
Hoewel ik wlel spijt heb dat ik geen Rolexen ben gaan sparen vanaf mijn eerste zakgeldâŠ
, geweldig!
Prima toch , er van genieten is de hoofdzaak.
Dat was bij mij ook het geval, zelfs een via het horloge / deurpost een gat in mijn overhemd. De Super Avenger had er geen last vanâŠ
Ik weet nog dat ik je voor het eerst zag inderdaad. 2 meter lang en een dikke Breitling. Mijn jongste dochter vroeg later of dat nou mijn tweelingbroer was, hahaha
Maar volgens mij gaan we van het topic af âŠ
Willen heren mods zich verplaatsen naar Off-Topic aub
Ik draag hem dagelijks, maar wel op leer.
De bijgeleverde rubberen band vond en vind ik prima dragen maar ben gewoon niet zo van rubberen banden.
Foto van gisteren met een wit lederen band.
Is ondertussen geheel afgesleten op bepaalde plekken omdat ik veel met mijn arm op een bureau lig maar dan is er gewoon weer een mooie reden om er een andere band bij te kopen
Kan het horloge zeker aanraden, draagt heerlijk en voor mij niet te groot.
Succes
Pieter.
Ok dit gaat nu toch een beetje awkward worden.
De Florijn is eergisteren op mijn Nederlandse adres gearriveerd en is âas we speakâ nu in een vliegtuig naar Suriname. De praktijk leert dat ik hem dan dinsdag bij de vervoerder op kan halen in Paramaribo. Maar misschien ook al maandag als ik mazzel heb. Zal de eerste Florijn overzees zijn vermoed ik
Wat verder allerlei grote mannen met Breitlings onderling met elkaar afspreken laat ik over aan de fantasie van de andere leden van dit forum