Beste forumleden. Allereerst een mooi horlogejaar gewenst!
Kan iemand mij verder helpen met de bepaling van dit uurwerk? Aan het logo te zien een Fontainemelon met een kaliber beginnend met een 3? Ligne 10,5
Ik kan echter geen kaliber vinden met de afgebeelde kloven.
FHF (Fabrique d’Horlogerie de Fontainemelon, Fontainemelon, Switzerland)
Heb je ook fotos van het uurwerk toen het nog in elkaar zat?
De bruggen zijn namelijk niet het enige kenmerk, het gaat meer om waar de gaten zitten en de onderdelen van het setting mechanisme.
Hi Jenneke, nee, gek genoeg kan ik daar geen foto’s van terugvinden, terwijl ik ze van ieder uurwerk maak.
Ik heb hier nog wel foto’s van beide kanten van de platine en zal het uurwerk eens, zover als mogelijk weer in elkaar zetten. Ik heb in ieder geval een nieuwe balans nodig (de oude ontbrak) en daarvoor is een kaliberno. wel handig.
Dank je Inca. De wijzerplaatkant lijkt me identiek, afmeting ook. De kloven zijn echter niet identiek (zie foto’s).
Is de kans groot dat de balans identiek zal zijn? In dat geval zal ik hem kopen.
Oh ja, eerder lukte het uploaden van foto’s niet, nu weer wel. Verder als opmerking: het uurwerk moet natuurlijk nog wel gereinigd worden, is nu alleen met wat wasbenzine vóór gereinigd. Ook zitten de click en de minutenpijp/urenwiel er nog niet op
Het uurwerk wordt in onderdelen aangeboden. De balans (part #721) is daar niet bij.
Wellicht kun je er naat informeren.
Heb de vraag gesteld, maar de kans op een positief antwoord lijkt me niet groot. Als ik zou weten wat een equivalent uurwerk zou zijn, dan …
Voor dit soort oudjes zoek ik vaak op 10.5 ligne. En dan op het oog vergelijken. Net even gezocht maar niks op ebay gevonden.
Goed advies, dank je.
op ebay zoeken naar “fhf 3 ligne 10.5” geeft enkele goede resultaten.