Formaat horloges in jullie verzameling

Waar ik benieuwd naar ben: hebben jullie een grote diversiteit aan diameters in jullie collectie? Persoonlijk selecteer ik mede op het formaat, omdat 41-42 mm mij (vind ik zelf) het beste staat. Iets groters of kleiners koop ik gewoon niet. Hebben jullie dat ook of hebben jullie wat meer spreiding?

Twee van mijn horloges zijn 42 mm
Één horloge is 40 mm
Één horloge is 39 mm
De rest van mijn horloges (9 stuks) is kleiner, tussen de 33 en 38 mm in. Dit zijn vooral vintage horloges.

De 42 mm horloges draag ik wel het meeste.

Al mijn horloges zijn 40mm of net iets groter. Kleinere horloges passen niet bij mijn dikke polsen. Veel groter dan 40mm ga ik trouwens niet, ik vind grote horloges snel wat patserig worden.

Quinny Schreef:

…De rest van mijn horloges (9 stuks) is kleiner,
tussen de 33 en 38 mm in. Dit zijn vooral vintage
horloges…

Dat vind ik dus zo jammer van vintages. Zitten vele prachtige klokken bij, maar dragen zal ik ze vanwege de afmeting nooit!

Persoonlijk vind ik het formaat rond de 40 mm het mooist. Ik haak ook af bij formaten van 36 mm of minder. Daarom zal ik niet gauw een vintage model kopen.

Laatst nog een mooie Certina DS podium gekocht. Niet naar de maat gekeken en bleek ongeveer 35 mm te zijn. Ik vond hem te klein, mijn vrouw was er blij mee.

Mijn formaten liggen tussen de 38 mm en 50 mm

groet

Ed

34 t/m 48 mm

Mijn beste,

Het formaat van de horloges welke ik in mijn bescheiden, doch fraaie horlogeverzameling heb ligt tussen de 35 mm en 42 mm.
Een horloge kleiner dan 35 mm vind ik te klein worden, te fragiel. En de horloges welke de 42 mm grens ruim overschrijden zijn dan weer te groot.
Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen: 49,5 mm

Orologio Signaturis Temporis :wink:

In mijn verzameling zijn afmetingen te vinden van 34 tot en met 49, waarbij gezegd moet worden dat ik alleen horloges groter dan 40mm draag.

De ideale maat voor mij is 44 tot 46mm.

Momenteel draag ik het meeste 40-42 mm horloges, kleiner vind ik helemaal niks en “iets” groter zou ik geen probleem mee hebben. Ik moet bekennen dat ik nog nooit een 48mm+ horloge heb mogen voelen, maar persoonlijk ben ik van mening dat dat “té” word.