Formex Essence 39 VS Oris Aquis Date

Ik kende Formex niet, dus heb me even in moeten lezen. Mijn keuze zou Formex xijn :+1:

1 like

ORIS, zonder enige twijfel. Die Formex ziet er wel aardig uit, eerlijk is eerlijk.

1 like

Zou zonder meer voor de Aquis gaan.

Oris al the way

1 like

Ik heb de Oris Aquis twee keer gehad en is echt een geweldig horloge.
Maaaar, de reviews van die Formex zijn super goed, ik vind het ook echt een mooi horloge om te zien en het is weer eens iets heel anders. Ik zou zelf voor de Formex gaan :ok_hand:t2:

1 like

Me too!

1 like

Aquaracer. :wink:

1 like

Vind die Formex erg vet. Ze adverteren met de groene plaat, die compleet geil is. Ik stem Formex :green_heart:

Veel mooiers dan de Aquis is er eigenlijk niet. En Oris is een geweldig merk.

Maar die Formex is zeker ook geen verkeerde keuze …

… maar toch Oris !

Hoewel de Oris gewoon een erg goed horloge is, zou ik toch de Formex kiezen.

Een Oris komt 2e hands vast nog wel een keer voorbij voor een leuke prijs

Als Orisfan zeg ik uiteraard: Formex.

Gewoon omdat ik dat in dit geval gewoon de mooiere vind.

1 like

Formex, maar dan een blauwe of dégradé versie.

Oris kun je hier dagelijks al tientallen zien, laat staan op de rest van het sociale media gebeuren.
De formex dus.

Ik zou voor de Formex gaan, die Aquis komt nog wel een keertje voorbij

De Aquis is een van de mooiste duikers in mijn ogen.

Of 99% die ook kiest of juist niet, vind ik irrelevant. Zet je je af tegen de meute in plaats van zelf een keuze te maken op basis van smaak en gevoel, dan laat je je keuze evenzeer bepalen door de meute als wanneer je die meute volgt.

Verder ben ik geen fan van opzichtige inbusgaten of schroefkoppen op een horloge. Maar voor sommigen draagt dat bij aan een extra stoere beleving vermoed ik.

1 like

Die zijn volgens mij niet faux je kunt heel die kast paar millimeter naar beneden drukken. In het kader van shock resistance.

Als ik zelf zou moeten kiezen dan zou ik voor een Oris Aquis gaan. Dat merk heeft zichzelf al meer bewezen dan zo’n microbrand als Formex…

Qua uiterlijk: over smaak valt niet te twisten. Vind bij de Formex alleen de WR van 100 meter wat zuinig en ik kom daarnaast met name veel “sponsored content” tegen van het merk. Ben bevooroordeeld maar ik zou voor de Aquis gaan.

Grapje? Of een horologisch-iconografisch foutje?

2 likes

Gewoon gaan passen en goed bekijken en aan de hand daar van pas beslissen is mijn advies.

1 like