Formex Essence 39 VS Oris Aquis Date

Jongens, ik weet het niet meer. Ik twijfel enorm erg tussen deze twee horloges, tot het punt dat ik niet kan kiezen. Wie kan er wat wijs over zeggen?

8 likes

Van de 100x zou ik 99 keer direct de Aquis kiezen. Op staal erg mooi en in zijn klasse ongeëvenaard. Op rubber waarschijnlijk nog veel beter (want super comfi band).

Die ene keer zou ik uit beleefdheid even nadenken en nog steeds de Aquis kiezen.

Maar toegegeven, ik kende die Formex niet, maar hij is zeker niet lelijk. Heb zelf de Aquis al 4x gehad en weet vrij zeker dat er nog wel een keer komt.

6 likes

Áls het de Oris wordt dan neem ik sowieso het rubberen bandje ook mee!

Oris is wat mij betreft de beste keuze. Mooi en strak duikhorloge. Vind de Formex een beetje gimmicky.

Oris

De Oris, die faux inbusboutjes
 :scream:

2 likes

Die zijn niet faux
 Op dat punt zitten glijbusjes zodat de lunette en uurwerk kunnen ‘veren’ in de kast. :wink: Innovatief systeem, okee gimmick, maar alsnog innovatief.

1 like

Dat is hun anti schoksysteem. Die hebben een functie. Ik zou de formex kiezen omdat 99% voor de oris zou gaan. Ik wil geen 99% zijn.

Prima Duitse toolwatch, goed afgewerkt en eens wat anders :ok_hand:

14 likes

Okay, functioneel maar dan niet mooi :grimacing:

4 likes

Kies uiteraard wat je mooi vindt, maar idd iets anders is wel leuk. :muscle:
Ik zou voor de Formex gaan.

2 likes

Je moet kiezen waar je zelf het meest blij van wordt als je ernaar kijkt, dat kunnen wij niet bepalen voor je.

Wel kan ik je, als bezitter van een Aquis, wel aangeven dat de Aquis een heerlijk horloge is. Draagt zowel op staal als rubber heerlijk en loopt als een “klok”. Kwaliteit is bombproof, alles eraan is super degelijk!

2 likes

Zwitsers :wink:

1 like

Formex. Oris is t niet voor mij, al helemaal aquis niet.

De Oris Aquis zonder twijfel, is echt een horloge waar je van gaat genieten :slightly_smiling_face:

Swoar :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Oris all the way.

Die Formex is prachtig ( imho ).
Stoer, netjes en een eigen smoel.

Zit me er al een tijdje aan te vergapen.:wink:

1 like

Op de weg zeggen ze “bij twijfel, niet doen”, maar wat is het bij horloges ook alweer?? Bij twijfel, allebei?!?! :rofl:

Even zonder dollen, lastige keuze. Oris is sowieso een top horloge, maar zoals sommige zeggen wellicht de makkelijke keuze. De Formex heeft meer dan prima specs, en ziet er keurig uit. Leuk systeem ook hoe die kast is opgebouwd. Ik zou voor deze keer dus de Oris laten voor wat het is.

De Aquis. Wel kan ik aanraden hem even te passen. Bij de 39,5mm variant vond ik de verhoudingen wat minder, al is dit heel persoonlijk.

Ik vind de Formex er persoonlijk toffer uitzien dan de Oris. :sunglasses::+1:t3:

3 likes