Formex Essence COSC: wederopstanding van een "verloren" merk?

Hallo allemaal,

Op zoek naar een dresser met net een wat andere uitstraling en goed geschikt voor dagelijks gebruik, struikel ik bij mijn zoektocht over de Formex Essence COSC. Tuurlijk, hij heeft wel wat weg van de bekendere ontwerpen, maar ik vind hem zeer geslaagd. Wijzerplaten zijn er in verschillende kleuren: zwart, blauw, grijs, bruin en wit.

43mm in diameter, 49mm lug tot lug, slechts 10mm dik, COSC, micro afstelling in 0,5mm stapjes en quick release op de leren en stalen band…specs zijn dik in orde. Prijs ligt rond € 1.200 op de stalen band. Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen!

Formex-Essence-Bracelet-Clasp-min-280x280




16 likes

Ik vind hem mooi maar die schroeven snap ik echt niet

2 likes

Ik heb ze bekeken op Watchtime in Düsseldorf. Eigen smoel, prima specs…een soort Bremont maar dan zonder de maximale marge. Ik vind ze niet mooi, maar ze lijken wel prima afgewerkt.

Jammer dat ze van die dikke klatsers maken.

2 likes

Is met vering toch?

1 like

Schroefjes weg en streepjes op de wijzerplaat ook. Ander logo bedenken. En dan heb je een mooi horloge :+1::smile:

2 likes

Ik heb ze ook in mijn handen gehad. Leuk horloge, maar het woordmerk verpest het voor mij. Ziet er daardoor uit als een Kijkshop special. Ik vind het

de uitstraling, het technische vernuft en de kwaliteit.

EDIT: o ja, die datum onder in die echoput ziet er ook niet uit vind ik.

2 likes

Gaaf hoor! Het logo vind ik echter wat goedkoop. Kan niet zo goed zeggen waarom.
Wel een reden om de mm300 door te schuiven. :wink:

2 likes

Je hoeft maar te roepen in die echoput: wat is het vandaag?

En dan hoor je: de veertiende !!

En ze zijn “gewoon” online te koop bij een Nederlandse webshop!

(oh ja: ik vind ze mooi)

1 like

Ja, ik heb er zo één gehad met een verende kast. Grappig principe en draagt comfortabel.
Deze uitvoering doet me denken aan de Maurice Lacroix Aikon, die ik dan liever zou kopen.
Ruim 15 jaar geleden kostte ze al meer dan €2000 (althans degene die ik had), maar later met moeite verkocht voor nog geen €500.

1 like

Ik vind hem zeer smakelijk op de maat na voor mij persoonlijk.

Erg geslaagd en die schroeven geven hem een stoere look.
Edit: Wat is de geschiedenis dan van dit merk, merknaam zegt mij niks.

Ik moet bij de merknaam aan een gereedschapslijn van de action of zo denken

3 likes

Ik denk niet dat je in deze prijsklasse een ander automatisch COSC gecertificeerd horloge vindt. Quartz weer wel.

2 likes

Merknaam en logo komen goedkoop over, toch lijken dit degelijke horloges te zijn. Dat ophangingsysteem klinkt interessant en waar vind je nog meer een COSC Sellita voor dit geld?

Met bruine dégradé wijzerplaat op staal vind ik het een stoer horloge met prachtige plaat en veel waar voor je geld. Jammer van de 43mm diameter, de 10mm dikte is dan wel weer heel goed gedaan.

1 like

De nieuwe leggera editie vind ik wel iets hebben. Echter is het vrij duur en zijn er voor die prijs betere opties.

Als het ook een ETA mag zijn, kun je volgens mij onder meer terecht bij Tissot, Mido en Christopher Ward. Helemaal uitzonderlijk is het dus niet.

2 likes

of isolatiemateriaal die je bij de bouwmarkt kan kopen…
Formex… JABAJAJAJIPPIEJIPPIEJEEEEEEEE

2 likes

Leuk maar duur!

Zit een suspension systeem achter.Best innovatief!

Vind het wel mooie horloges. Of ik het zou kopen? Dat dan denk ik weer niet, maar dat ligt meer aan mij dan aan Formex.