Formulier bij verkoop

Hallo,

Benieuwd hoe jullie dit doe.

Bij de aan- of verkoop van een horloge tussen 2 particulieren, stellen jullie dan een verkoopsdocument op?

Bijvoorbeeld met de adresgegevens van de koper en de verkoper, prijs, beschrijving en serienummer, “verkocht in de staat gekend door de koper”, …?

eventueel foto’s?

In 2 voud en getekend door beide partijen?

Heb ik ook bij mijn eerste aankoop gedaan… Ondertekend door beide partijen.

Ik meen, nu ik wijzer ben geworden, dat zo iets weinig juridische betekenis heeft. Je kan er mee aantonen dat je het horloge van hem hebt gekocht en niet gestolen.

gr. Glenn

Dus vooral goed voor de koper?

Ik zet altijd een duidelijk omschrijving in mijn bankoverschrijving.
Lijkt mij ook voldoende om aan te kunnen tonen dat hij niet is gestolen.
E.e.a. in combinatie met de advertentie.
Belangrijkste van zo een formulier vind ik dan nog de zin:
"Zoals gezien en akkoord bevonden"
Maar dat kan alleen bij F2F overdracht en dat is ook niet altijd mogelijk.
In de duurdere klasse zou ik het sowieso alleen F2F doen!

1 keer gedaan… op verzoek koper idd.
Geen foto’s ofzo… serienummers en beide namen. overeengekomen prijs en adressen…

jeetje, nooit bij stilgestaan. met forumleden gaat t altijd zo gemoedelijk aan toe. maar idd misschien wel zo verstandig.

+1 voor de eerste zin :slight_smile:

Heb het met mijn TAG Heuer wel gedaan.

Zou ook op het formulier erop zetten dat de verkoper bevestigd dat het horloge origineel is… ook al zijn fakes hier niet graag gezien, het is niet de eerste keer dat een fake verkocht word en de koper denkt een echt horloge gekocht te hebben.

Heb een aantal jaren geleden een Raymond Weil naar Duitsland verkocht. Hebben een soort verkoopovereenkomst per fax afgesloten :slight_smile:

Ook al heeft het juridisch weinig zin, het gaat er ook om, om aan te tonen dat beide partijen serieus zijn en niets hebben te verbergen!