Forstner banden met solid/stretchy eindlinks

Dag allen,

Even een hittegolf-gerelateerde vraag…
Ook al zit de band van mijn oude model Omega Railmaster normaal gesproken heerlijk comfortabel, met dit weer zetten de polsen toch teveel uit. Aangezien ik geen zin heb dagelijks de band the verlengen/verkorten (met vervelende pushpinnen), dacht ik een “1450 President” band van Forstner te bestellen. Die heeft eindlinks met veren erin, dus zetten uit met de pols. Perfect voor de zomer!

Althans, dat dacht ik. Maar drama volgt! Er staat opeens op de website: “NOTE: Forstner has replaced its stretchy links with solid links by popular request
“Popular request” leidt ertoe dat hun belangrijkste “selling point” (voor mij dan) wegvalt.
Heeft iemand enig idee wat de achtergrond kan zijn van de vraag om de ‘stretchy links’ te verwijderen? Gingen ze uitlubberen of zo? Ik heb aardig goed gezocht (denk ik), maar kan geen negatief commentaar op die links vinden.

Er is een draadje op OF wat hierover gaat.

1 like

Bedankt, ik ga gelijk kijken!

1 like

Het antwoord stond in het draadje op OF. Forstner schrijft daar “We swapped to non stretch links on this bracelet until we can conclusively resolve the issues discussed”. Dat wordt dan maar afwachten.
Waar heb ik de NATO’s toch gelaten…dat wordt rommelen in de lades vanavond.

1 like

Je kan ook je laatste verwijderbare links, welke aan de orginele buckle zitten opmeten en een passende ome ali buckle zoeken met een aanpasbare fijnafstelling. Zoals hieronder;

Je vind ze voor allerlei maten.
Uiteraard kun je zo’n ding ook op een fostner zetten. Wel even zoeken welke past.

1 like

Bedankt voor de tip, ik ga d’r achteraan!

1 like