Forstner Jubilee bb58

Onlangs heb ik een Tudor Black Bay 58 aangeschaft, gecombineerd met een Jubilee van Uncle Straps.
Echt een top horloge waar ik super blij mee ben, zeker qua looks, want die Jubilee geeft ’m net dat beetje extra flair.

Toch begon het na een tijdje te kriebelen. Wat ik miste, was de quick adjust in de sluiting, zoals ik eerder gewend was van de Tudor T-fit clasp. Dat gemak is toch wel lastig om zonder te doen.

Daarom heb ik de Uncle bracelet verkocht en ben ik overgestapt op een Jubilee van Forstner, juist omdat die bekend staat om z’n hogere afwerking en een luxe clasp met quick adjust.

Alleen… eerlijk gezegd valt het me een beetje tegen. Waar de Uncle stevig en degelijk aanvoelde, voelt de Forstner juist wat losser en meer “vintage”. Ook de clasp voelt wat los en heeft een lichte rammel, wat het geheel minder solide doet overkomen.

Nu ben ik benieuwd: zijn er meer mensen die deze ervaring herkennen?

Ik heb onlangs een Tudor BB58 gekocht en vorige week een half-link en Jubilee bracelet van Uncle Straps besteld. Ben benieuwd of dat echt verschil gaat maken in hoe ‘ie zit en draagt. Vooral die half-link lijkt me handig om ‘m net even beter passend te krijgen.

Heb op mijn 58 de US en de clasp van Tudor en deze zit super, geen rifits maar ook geen T-fit en dat laatste mis ik niet echt.
Zet m bij warme dagen 1 gaatje groter.

Een half link heb ik inderdaad ook naar gekeken. En heb de Tudor gekocht zonder de originele bracelet maar met de Nato. Dus de originele clasp heb ik niet.

Nu is deze wel online te vinden voor niet al te veel geld.
Echter ben ik dus echt op zoek naar een mogelijkheid om de band iets te verstellen zonder tools bij warm weer.