Fortis b-42

Heeft iemand ervaring met dit horloge? Erg weinig info op het internet te vinden. Ik overweeg de aanschaf van dit horloge maar dan wel met de stalen band, die band is echt de beste die ik ooit in handen heb gehad (zelfs in vergelijk met de iwc bracelets). De foto is slecht, de wijzers en de cijfers zijn geblauwd, dit zie je niet op de foto.

met het caliber 2836-2 is nix mis mee, wordt ook door Maurice Lacroix en Tutima gebruikt. Maar het is wel raar dat ze extra garantie geven op problemen met de kroon, wat wel tricky is, 250m onder water.
Misschien kan een meer ervaren freak er wat meer over zeggen.

Ik heb precies dit horloge, alleen heb ik er ook een zwarte kroko band, met vouwsluiting bij en dat is heeeeeeeel mooi (maar wel een beetje kostbaar).
De stalen band van Fortis is inderdaad waanzinnig mooi, met massieve schakels en ‘solid end links’…maar hij is ook waanzinnig zwaar, dus daar zou ik even goed over nadenken.

Trouwens, mijn B-42 Flieger Day/Date staat hier: http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=803

Ziet er inderdaad ook erg mooi uit, met de zwarte croco. De metalen band is weliswaar zwaar maar valt erg soepel, meestal heb ik meer last van zo’n band die “niet wil” dan van gewicht. Bedankt voor de foto-link, zo zie je met name de cijfers en wijzers veel beter.

Ik heb een andere B-42. Kan niet anders zeggen dan dat de kwaliteit super is, inclusief die stalen band idd. Dus als het model je genoeg aanspreekt zie ik geen reden om er niet voor te gaan.
Wat foto’s van mijn Fortis: http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=214

Bedankt voor de info, ga zaterdag a.s “passen”.

Waar ga je naartoe?

Ik denk dat je ‘verkocht’ bent zodra je hem goed bekeken hebt, want hoewel ik niet gekozen heb voor de stalen band is hij echt heel mooi en een stuk mooier gemaakt dan die op veel duurdere klokken.

In mijn geval heb ik er echt een paar weken voor uitgetrokken en vond en vind de B-42 het mooiste horloge wat er in deze prijsklasse te koop is en dat Fortis niet zo aan de weg timmert (en je ze dus vrij weinig ziet) vind ik alleen maar een voordeel.

Ik heb ook getwijfeld over verschillende Oris-en, maar ik vind het zo jammer dat Oris helemaal niets zelf maakt (daar ga ik vanuit na het jubileum-nummer van Horloges Magazine gelezen te hebben) en je komt ze op bijna elke hoek van de straat tegen…knappe marketing, maar ik vind het jammer.

Juwelier in Alkmaar, mijn woonplaats, verkoopt Fortis.

bedankt, ik zal morgen eens bellen.

En…hoe beviel hij?

Erg mooie klok, ik heb alleen nu weer even bedenktijd nodig, de uitvoering met de zwarte wijzerplaat is ook wel erg mooi…

Ik heb er ook een tijdje over nagedacht, maar de geblauwde wijzers vond ik toch wel heel erg mooi.