Fortis B-42's zonder schroefkroon?

Ik heb vandaag een Fortis B-42 Flieger Day/Date gekocht (met croco band en vouwsluiting, heel erg mooi), maar ik was een beetje verbaasd dat de klok geen schroefkrioon heeft.

De website en folders hebben het duidelijk over een schroefkroon, maar nu blijken de B-42’s geen schroefkroon meer te hebben (dit werd bevestigd door een mailtje naar Fortis te sturen)…zijn er hier al meer mensen die een B-42 zonder schroefkroon hebben?

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst! Verder kan ik je niet helpen…

Mooi horloge! Gefeliciteerd!
Mijn B-42 heeft wel een schroefkroon, is de drukbestendigheid wel nog steeds 20atm op die van jou?

Yep, ik heb als antwoord van Fortis teruggekregen dat ze sinds kort zijn aangepast en geen schroefkroon meer hebben.
De waterdichtheid is nog steeds gegarandeerd tot 200m en staat ook op de wijzerplaat en bodem.

Maar nu ik er zo over na zit te denken, de ‘drukknoppen’ op de chronografen hebben toch ook geen schroefafdichting.

In de Duitstalige folder staat ook niets meer over een schroefkroon en wordt er alleen nog een geschroefde deksel/bodem genoemd.

Ik vind de B-42 trouwens voor het geld, misschien wel het mooiste horloge wat er in deze prijsklasse te koop is en relatief helemaal niks te duur.

even een fotootje toegevoegd…

Da’s een hele mooie aanwinst! Gefeliciteerd en VPE

Re: Fortis B-42’s zonder schroefkroon?