Heel erg leuk! :~
Door de vintage ‘open zes’ wat stiekem refereert
aan het verleden (oude flipper model van Fortis),
de slimme fijnafstelling in de band en de slimme
kroonbeschermer laat Fortis duidelijk zien een
veel beter product dan de modemodellen (zoals Ice
watch) te leveren. Hulde aan Fortis!
De bezel draait in 60 luide klikken unidirectioneel. Niet zo heel veel frictie maar wel duidelijke hoorbare klikken dus
Ik heb overigens net de band eraf gehad, en een Nato kreeg ik er niet onderdoor… een lederen 22mm band was geen probleem. Dit kan ook aan de dikte van de Nato, mijn methode (eerst de pushins erin, daarna vlechten) of aan mijn geduld liggen overigens
De bezel draait in 60 luide klikken
unidirectioneel. Niet zo heel veel frictie maar
wel duidelijke hoorbare klikken dus
Ik heb overigens net de band eraf gehad, en een
Nato kreeg ik er niet onderdoor… een lederen 22mm
band was geen probleem. Dit kan ook aan de dikte
van de Nato, mijn methode (eerst de pushins erin,
daarna vlechten) of aan mijn geduld liggen
overigens
Groeten,
Stefan
Zou jammer zijn als je er geen vrolijke nato’s op kunt zetten, ondanks de gekleurde banden van Fortis zelf. Maar probeerde je misschien niet zulu’s er doorheen te proppen ipv nato’s?
Ik vind hem toch erg leuk, zeker voor dat bedrag. Ik heb hem aan me voorbij laten gaan omdat ik midden in een verbouwing/verhuizing zat, en dus mijn geld even beter te besteden had. Wellicht komt hij er nog, ik vind het wel leuk dat er een icewatch variant van een gerennomeerd horlogemerk is
Kreeg em vandaag binnen (morgen pas verwacht) en hij bevalt me meer dan prima: superlicht natuurlijk, maar ook lekker afleesbaar en dat zesje is erg geinig!
Je hoeft niet bang te zijn dat een dikke pols niet past: kan met beide polsen door het gat,
Heb alvast 1 bandje ingekort: merkte dat door de soort sluiting het het beste zat met een “ongelijke” band,4e gaatje vanaf de 6 kant van de band, 5e vanaf de 12 kant voor mijn 16cm pols. Is denk ik ook afhankelijk van de ronding van je pols. Wel in de strakste stand gemonteerd voor paar mm speling voor vandezomer…maar denk dat de band zelf ook wel wat rek opvangt
Even een snel shotje gemaakt:
En ik nodig de zomer maar alvast uit met de witte band:
Met hartelijke dank aan Tom & juwelier Martin van Zijp natuurlijk voor de nette afhandeling! (tu)
Ik vind hem ook steeds leuker worden nu. Dat van die fijnafstemming is heel handig. Ik heb in de zomer altijd een dikkere pols en dacht dat dmv het snijden van de band dit problemen zou opleveren. Goed over nagedacht.
Gisteren als laatste mijn Fortis opgehaald en wat een ontzettend leuk horloge, ben er zeer content mee! Hartelijke ontvangst ook trouwens. Zal later wat plaatjes maken.
Folks, zijn er misschien meer mensen die ineens een lege batterij hebben?
Vorige week hield het horloge er ineens mee op, vind het wat apart aangezien het ding slechts een paar maanden oud is
Tja, te laat voor de actie (volledig gemist :().
Maargoed nu toch een besteld, ben alleen nog niet uit de kleur:
geel, oranje of blauw.
Gelukkig kan Maurice Rutten de drie banden leveren, dus bij afhalen kan ik kiezen :).
Tips zijn welkom, net als foto’s.