Hello mensen,
Ik ben nog niet zo vaak acief geweest op het forum, maar beter laat dan nooit
Ik wilde graag mijn nieuwste aanwinst showen!
Het is dus de Fortis met een Lemania uurwerk uit 1997.
Loopt perfect en heb er even naar moeten zoeken om een mooi exemplaar met een goede onderhoudshistorie te vinden. MAar dan heb je ook wat!
Inderdaad in het echt is hij echt veel mooier. Hij raakt me ook moet ik zeggen. Elke keer als ik er naar kijk, dan denk ik wauw.
Er zat ook een mooie set omheen met extra banden en andere spulletjes.
Nee, het lijkt wel alsof er vlagen zijn waarin horloges worden aangeboden. Maar misschien komt het wel omdat je er niet naar zoekt?
Toch kwam ik de laatste paar maanden wel eens een LEmania Fortis tegen waarop ik heb geboden.
Ben in ieder geval heeeel erg blij dat ik deze heb en niet de standaard Valjoux uitvoering.
mooi! met een lemania. toch nog iets begeerlijker dan de valjoux
ik kijk ook al een tijdje rond naar een B42 uitvoering. en dan het liefst natuurlijk een lemania… helemaal al niet aan te komen
(maar ik heb 'm nog nooit live om de pols gehad. toch wel belangrijk, live kan het er heel anders uitzien. valt ook niet mee in NL om 'm te zien, ik heb wat dealers gebeld maar niemand heeft 'm of ze verkopen uberhaupt al geen fortis meer.)
Wat het Lemania uurwerk bijzonder maakt is inderdaad dat het veel minder gebruikt wordt in horloges, dus schaarser.
Daarnaast is het echt en heel verschillend uurwerk dan ETA of Valjoux. Bij een Valjoux verspringt de minutenwijzer van de stopwatch als de secondenwijzer voorbij de 12 positie gaat. Bij Lemania beweegt de minutenwijzer net als de grote wijzer die de normale tijd aangeeft.
Daarnaast heeft deze Cosmonauts een 25 uur aanduiding, die vind ik het horloge echt iets anders geven.
Wat het Lemania uurwerk bijzonder maakt is
inderdaad dat het veel minder gebruikt wordt in
horloges, dus schaarser.
Daarnaast is het echt en heel verschillend uurwerk
dan ETA of Valjoux. Bij een Valjoux verspringt de
minutenwijzer van de stopwatch als de
secondenwijzer voorbij de 12 positie gaat. Bij
Lemania beweegt de minutenwijzer net als de grote
wijzer die de normale tijd aangeeft.
Daarnaast heeft deze Cosmonauts een 25 uur
aanduiding, die vind ik het horloge echt iets
anders geven.