Fortis “Der Flieger” NIEUW !

5 likes

2 likes
3 likes

De onthulling :
Fortis F-43 Bicompax

https://www.fortis-swiss.com/flieger/

20 likes

Hij is toch wel heel mooi… :sunglasses:

De site hint overigens ook aan een 39 en 41mm driehander in september en een 43mm GMT in oktober. :slight_smile:

2 likes

Wat gaat het horloge koste €?

€3800 op staal.

1 like

Op de site staat 3600CHF op staal, dat is rond de €3300,- volgens de huidige koers of zie ik iets over het hoofd? :sweat_smile:

Vind ik nogal een bedrag. Speciaal (aangepast) uurwerk ofzo? Of standaard vj?

En inderdaad flink aan de prijs. Zeker voor een merk wat relatief onbekend bij de gewone man. Qua innovatieve technieken/prijs/functionaliteit en looks zou ik eerder uitwijken naar onze Duitse vrinden bij Sinn.

2 likes

Het is het UW-51 uurwerk. (VJ-based) Bij het wegvallen van de mogelijkheid om ETA in te kopen, is er bij Fortis ook gekozen voor nieuwe ontwikkelingen en andere oplossingen.

Over smaak valt niet te twisten. Over innovaties dan weer wel. :wink:

1 like

Werk jij voor Fortis? (stiekem aandelen ofzo :joy:)

Horloge ziet er overigens best goed uit. Wel een hoop geld. Wat is het verschil tussen dit uurwerk en bijvoorbeeld een ETA?

Jij mag nooit meer raden…

De exacte technical specs heb ik zo niet, maar wel leuk om is navraag over te doen.

1 like

ik zie een inkoopactie voor de eerste drie ambassadeurs van deze Fortis …

3 likes

Ik word er niet warm van, benieuwd waar ze nog meer mee komen.

10x liever een oude Flieger chrono of Cosmonauts :metal:

11 likes

Dat zijn en blijven ook mijn favorieten. Nieuwe ontwikkelingen, nieuwe modellen is ook belangrijk

2 likes

Ik vind het een gaaf horloge, het doet me denken aan Zenith met die twee grote subdials maar ook aan de Tudor Black Bay Chrono door de stalen lunette. Mooi maar met 3.800 euro op staal en 3.300 op leer komt deze toch dicht bij de IWC pilot chrono in de buurt. Grijs vast wat goedkoper te krijgen. Wel mooie ontwikkeling bij Fortis!

1 like

“Let’s be real: if you need to stop hours you`re probably too slow anyway.”

Helemaal mee eens! Best een mooi ontwerp. Maar ik denk wel veel te dik, en 43mm is voor mij veel te groot. Dus ik wacht de latere releases van hopelijk 39mm af…

1 like

Is nou alleen de 13 oranje geverfd in het datumwiel?