De post van het horloge zit op 17,5 pols, hij draagt kleiner, compacter dan de “oude” B42
Dat klopt inderdaad!
Maar er komt nog meer variatie…
Het is wel een leuk idee om een HF&Fortis meeting te organiseren.
Er is een grote FortisFanbase in Nederland/België. Als er animo voor is ben ik vóór!
De eerste 13 kopers krijgen een verrassing van Fortis. Waarschijnlijk een sleutelhanger of zoiets.
Was maar een grapje hoor!
Ik juich overigens toe als mensen andere merken eens voor de verandering aanprijzen. Dit forum word zo saai wanneer het alleen over de gevestigde merken gaat.
Als horlogeliefhebber, heb ik een brede interesse in veel merken. Maar een klein merk als Fortis met een grote historie boeit me al meer dan 30 jaar. Een aantal belangrijke innovaties, waar ook de grotere merken nog steeds van genieten komen ook bij Fortis vandaan.
En geen aandelen, maar ben wel verbonden met Fortis…
Mooi in balans! Sehr gut.
Die innovatie zit niet in de website. Als ik het venster in een portrait grootte of in een hoek plaats roept hij “please rotate your screen”. Ik zit in Chrome achter een PC te browsen. Dat zou je aan kunnen kaarten, want het is bespottelijk in 2020.
Maar serieus, wat is nu de innovatie? De website noemt alleen de bezel, en die heb ik toch echt al op een Airman zitten. Uweetwel, Glycine’s GMT ontwerp uit 1953.
Ook snap ik niet helemaal hoe die fetisj voor vechtsport en Japanse zwaarden van de ontwerper relevant is. Tot slot, als het geen Flieger is, waarom staat ie dan bij de Fliegers?
Kortom: Tof horloge wel, maar de marketing tam tam is irritant. Net als de tekst dat de Flieger in 1987 ontworpen werd vlak boven een plaatje van een redelijk standaard Baumuster B ontwerp van de RLM in de jaren 40.
Via PC/Laptop maak ik de keuze portret niet, op Iphone en Tablet zie ik je genoemde probleem niet.
Ik zal het voorleggen.
Bij innovatie: Daar bedoelde ik over het algemeen wat er als innovaties uit de voordeur bij Fortis is gekomen.
Voor dit model een aanal van de innovaties/verbeteringen:
- Nieuw ontworpen bandpen.
- Synchroline
- Nieuw ontworpen slideclasp
- Brixtrack
Op het Youtube kanaal van Fortis Watches is een episode gewijd aan de ontwerper, dat komt nu een beetje terug in de flieger campagne.
This is not a pilot watch.
It is a piece of time.
The Flieger is made for those with a clear and settled attitude towards life — those brave enough to skip a trend every now and then. For those searching for that one reliable companion. This tool is made for people who want to enjoy it for decades to come — regardless of fashion or status.
Dus dat…
Marketing is ook niet mijn professie
Leuk dat het in ieder geval goed ontvangen wordt als geheel
Dude. Dat is zo’n gare dooddoener. En evident niet waar, aangezien het een Flieger Chronograaf is.
Je ziet Heineken toch ook niet met een campagne komen dat het geen bier is, maar een stukje kater?
Jammer hoor, want het leidt af van het horloge zelf. En dat blijf ik cool vinden.
10 seconden is een eeuwigheid, ik hoop dat ze dat niet voor militaire doeleinden bedacht hebben.
Lijkt een beetje op wat Pellikaan doet op z’n Fliegers. Maar waarom hebben ze het over illumination van de Brixtrack wanneer de lumeshot laat zien dat ze alleen gewoon indices gelumed hebben?
Als je in Windows 10 je mail client links draait en je browser rechts op het scherm (via de Windows 10 snap-to-edge functie) heb je in feite alleen maar portrait vensters. Maar ook wanneer ik gewoon een landscape orientatie gebruik door het venster de hoek in te slepen zodat het een kwart van het scherm inneemt krijg je het.
Met inspect element kom ik er achter dat hij werkt bij zeer smalle vensters, dan rond een breedte van 903 pixels kapt en “Please rotate your screen roept” waarna hij bij 1007 pixels of groter de website weer weergeeft. Het is een ietwat bizarre bug.
Ik gebruik Chrome Version 84.0.4147.125 (Official Build) (64-bit) op Windows 10, met een scherm van 1920x1200. Zowel op een laptop monitor van 15" als op een HP ZR2440w scherm gedraagt de website zich zo:
Doe er je voordeel mee.
Precies dit ja. Of Damasko.
En dit. Ik ben ‘underwhelmed’.
Ach ja. Keuzes genoeg. Voor elk wat wils.
Ah op die manier! Dan weet ik wat de reden van jou probleem is. Bedankt voor de uitleg.
Synchroline is bedacht na brainstorm sessies met piloten van onder andere Zwitserse luchtmacht. En demovliegers.
Niet standaard ook
Wat jij indices noemt, is bij Fortis bij deze serie Brixtrack. Een nieuw ontwerp van de indices dus.
Ik vond hem gaaf, maar niet bijna 4k gaaf.
Dan heb je ook een hele mooie Sinn, en ben je goed op weg naar een iwc.