De geschiedenis, innovaties, het niche aan het merk trekt mij meer. Maar ook Sinn heeft een aantal mooie modellen!
Het is weer anders dan wat de andere merken brengen.
Dus brixtrack is een soort van nieuwe innovatie waarbij rechthoekige markeringen die om de vijf minuten op de wijzerplaat zitten licht geven en een soort van indicatie van tijd in het donker geven? Nooit eerder van gehoord.
Nee. Haha en dat geeft ook helemaal niks.
Zit de innovatie in de opgelegde ring? Waar de uur markeringen / indexen op zitten? Beetje vermoeiend allemaal. Less is more, die filosofie moeten ze toepassen bij Fortis. Oldskool tool watches, geen BS. Daar deden ze het altijd goed op, zijn nog genoeg liefhebbers van.
Ze hebben een paar nieuwe patenten bedacht. Vermoeiend niet, horloge hoeft niet opgewonden te worden UW51 is ook weer een automaat.
Less is more:Vandaar dat ze ook naar 2 subdials zijn gegaan en geen cijfers op de dial. In grote lijnen de oerflieger verbetert. En een aantal nieuwe zaken, welke op de oude Flieger niet terug te vinden waren. Zoals de 24 click GMT ring. De band is ook verbetert, vooral het nieuwe ontwerp van de bandpen maakt bandwisselen makkelijker. De slideclasp is een verademing , om zoals nu met warm weer de polsomvang te volgen.
Ze hebben inderdaad niet voor een remake van het ‘87 model gekozen. Ben ik ook nog steeds enthousiast over.
Fortis meeting? Waar? Wanneer?
Lijkt me een goed idee.
Leuk! Bedankt voor de enthousiaste reactie! Misschien leuk om na 13 okt te doen? Dan is de 3e Flieger uit de reeks onthuld.
Ik ga er is naar kijken!
Leuk! Ik ben ook van de partij
Mooi hoor
Hoe is de bracelet en hoe is de gesp? Fijnafstelling?
Slideclasp inderdaad supermooie en sterke constructie. De band eenvoudig in te korten met robuuste schroefjes.
Ik vind het een schitterend horloge, maar mag ik zo brutaal zijn om te vragen waarom Fortis nagenoeg uitsluitend ETA/Valjoux 7750 uurwerken met minimale aanpassingen gebruikt in hun chronografen? Ik heb gisteren de hele collectie nog eens digitaal doorgespit. Mühle Glashütte zit met hun chronografen in dezelfde prijscategorie, maar zij gebruiken zwaar aangepaste en verbeterde ETA/Valjoux 7750 uurwerken. Mijns inziens een groot verschil. Ik ben van mening dat Mühle een betere prijs/kwaliteit verhouding biedt.
Hoe kom ik dan bij Mühle als vergelijkingsmateriaal? Wel, ik was in Duitsland bij een juwelier die zowel Fortis als Mühle AD was en zodoende kon ik ze side-by-side vergelijken.
Tenenkrommend.
Wat andere merken en dus ook Mühle doet met het aanpassen van Bijvoorbeeld Sellita of ETA uurwerken wordt gerespecteerd. Een horloge is een compleet product niet alleen het uurwerk. Bij Fortis doen ze er alles aan om alleen de best beschikbare materialen te gebruiken. Door ook andere details te perfectioneren kom je ook weer op andere specs. F-43 Compax heeft de nodige eigen aanpassingen. Ken je ook de chrono’s met alarm ? En daardoor komt vrijwel elk merk op zijn unieke wijze naar voren. Over smaak en mening valt niet te twisten. Het is wel leuk om is een kijkje in Grenchen te nemen. Je bent daar welkom!
Je ziet aan deze echte foto in plaats van de render dat de flieger in het echt veel mooier is dan op de renders. Ik ben benieuwd naar de reguliere flieger en de GMT-flieger die 13 sep/okt worden gepresenteerd.