Fortis: Fake of echt?

Ik wil evt deze Fortis kopen maar vraag me af, zou hij fake of echt zijn?

Wat denken jullie?

Link: http://link.marktplaats.nl/214951518

Het zijn bijzonder slechte foto’s, maar hij ziet er echt uit. Volgens mij is dit ook niet een model wat is gekopiëerd. De Chrono’s wel.

Ik heb exact hetzelfde horloge, ook met stalen band (los bijgekocht), alleen is die van mij 200m waterdicht. Dat is type nummer 620.10.46. Ik herinner mij dat ik een folder heb waarin het model als 100m waterdicht in staat, dat zal dus de .45 zijn (en is dus iets ouder).

Mijn horloge kostte in 1998 Fl 525,- en het bandje nog eens Fl 195,-

Hou er wel rekening mee dat dit de kleine versie is (die op marktplaats ook), deze klokjes zijn 34mm, en niet de grote van 40mm.

hij lijkt mij echt, dit model is zo n beetje het goedkoopste van fortis, die zit nu rond de 700 euro nieuw. heeft een eta 2824-2 caliber. het model wat te koop word aangeboden zal een aantal jaartjes oud zijn, heeft ook geen saffierglas maar gewoon mineraalglas, en ook heeft de kroon geen fortis logo, wat latere modellen wel hebben. naar mijn mening kan je hem aanschaffen, maar probeer nog wat van de prijs af te krijgen, succes ermee

Dat van dat mineraalglas klopt ook. Pas de 200m versie kreeg saffier. Ik vind dat er hoog op geboden wordt, voor een horloge van 10jr oud met een toenmalige nieuwprijs van +/- 300 euro.

Dank voor de nuttige info, ik realiseerde me niet dat dit een kleine zou kunnen zijn :frowning:

Laat het daarom toch maar over gaan.