Fortis Flieger echtheid beoordeling

Tja dat is balen hoor. Hoop dat je niet teveel erbij bent ingeschoten

1 like

Kijk eens naar Swiss made op deze en die jij in gedachten hebt Anno. :slightly_smiling_face:

1 like

Je bedoeld Swis s made :joy:

1 like

Nee, maar als het er na een tijdje uitdondert kun je hem opnieuw lumen en dan ben je wel je echtheid kwijt. Dus eigenlijk ja.

1 like

Ik denk je het wel snapt Anno, ik bedoel de wat vettere letters bij jouw eerste. Maar de foto’s kunnen ook wat vertekenen. :wink:

Nieuw waren ze € 485,00. Maar de afwerking van de indices met tritium is niet op de juiste manier uitgevoerd en toch het pand verlaten.

Deze is helaas en inderdaad echt nep

1 like

Opnieuw lumen is geen optie, het zijn skeleton hands. Komen een nieuw set wijzers op. Ik zie overigens geen barstjes op de foto’s.

Helemaal mee eens

Hier bedoel ik.
Die wijzers kun je toch gewoon opnieuw lumen?
Laatst ook nog een setje skeleton hands laten lumen.
Maar anyway, vervangen of relumen levert altijd kleurverschil op bij een oud horloge.

1 like

Had m geruild tegen een Samurai. Maar er klopte verschillende dingen niet; oa de achterdeksel, maar ook voelde het horloge niet solide aan.
Gelukkig wilde hij het horloge wel terugnemen en heb hiervoor in de plaats een Tissot PRS516 ontvangen. De schade valt mee :grinning_face_with_smiling_eyes:
Nep:

Echt:

De plaat en wellicht wijzers zijn ooit vervangen. De plaat is niet juist gelumed. Ik zou oppassen met deze.

Dit zijn waarschijnlijk kleine krasjes op het glas

1 like

Ik zie nu de barstjes inderdaad. Dat relumen geen ervaring mee. Ik weet dat bij Fortis service er in dat geval nieuwe wijzerset op wordt geadviseerd

2 likes

Zou je denken? Lijkt mij echt op de wijzer te zitten.
Maar je bent er al uit of je hem koopt denk ik inmiddels?

2 likes

Ik krijg vanavond betere foto’s. Als vermoedelijk alleen de dial en wijzers wat afwijkend zijn en de rest schijnt wel origineel te zijn, laat ik hem voor die prijs niet schieten. Misschien kan ik ooit eens een dial en wijzers los op de kop tikken.

Iedereen bedankt voor de input en adviezen :+1:

Wat is de prijs dan? Meer dan 100 zou ik er niet voor geven

1 like

Nou om even met de deur in huis te vallen. Ik heb besloten om de Fortis te laten schieten. Na een nachtje erover geslapen te hebben, bleef ik mijn twijfels houden. Dit ook mede door input van jullie hier
op het forum.

@ABCSteed is zelfs nog een stapje verder gegaan in het onderzoek naar het “dubieuze” model wat ik jullie liet zien. Het schijnt dus dat de platen van voor ‘00 vaker zo waren . Deze was wel extreem in die zin volgens een Fortis medewerker. Afijn deze is het dus niet geworden en heb al een andere gevonden die qua grote ook iets beter bij mijn bescheiden pols past.

@ABCSteed kon mij vertellen dat deze sowieso echt was en deze er ook nog een stuk beter uitziet dan de vorige :joy: Alleen is de wijzer verbleekt en ik vraag mij af of zoiets ook bijgewerkt kan worden :thinking:

Ben dus tot aanschaf overgegaan. Model uit 1995 620.10.46 35mm.

4 likes

Verbleekte seconden wijzer is wel een dingetje bij die modellen. Bijwerken zou ik niet snel doen. Over het algemeen zijn de originele wijzers bij Fortis goed te krijgen, Zij doen ook niet moeilijk om kastonderdelen te leveren. Uurwerkje is een 2824 en zou ik dan meteen een beurtje laten geven. Beide werkzaamheden kan iedere horlogemaker hier op het forum.

1 like

Gefeliciteerd! We zien de foto’s wel verschijnen. En alvast welkom bij de Fortis Watch Club!
Bijwerken van de wijzer is geen doen. Je hebt BerlacOrange nodig als originele kleur. Een nieuwe wijzer is beter zoals @menkepie al aangaf.

1 like