Fortis flieger

Ik kan onderstaande Fortis Flieger kopen, maar heb er een paar twijfels over. Alles ziet er in principe goed uit, alleen de rode datum heb ik zelf nog niet eerder gezien.

Is er iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
Alvast bedankt :+1:


1 like

Het ziet er naar uit dat er een ander uurwerk of andere datum schijf is ingezet. Rode datum komt niet voor in catalogi uit die tijd.

1 like

Gaat hier ook om een gerestaureerd horloge. Rest lijkt mij wel correct als ik het zo bekijk.

Er hoort inderdaad ook een oranje wijzer op te zitten. Dus het horloge is niet origineel. Als dat geen probleem voor je is

1 like

Misschien wel zoā€™n aftermarket setje als dit.
ETA uurwerkje er in en je hebt een ā€œOrigineleā€ Fortis:

1 like

Dat bestaat ook nog, maar ik zie dat niet direct terug in dit geval.

2 likes

Deze kast heeft exact dezelfde referentiešŸ§

Hier noemen ze de secondewijzer ā€œredā€ ziet er oranje uit maar je weet niet wat ze opsturen

1 like

Mmmā€¦ the plot thickens.
Ik zou hem laten gaan denk ik.

1 like

Ja de referentie is niet het probleem.

1 like

Deze website staat vol met fake spullen, dat lijkt mij niet de bedoeling om daarnaar te linkenā€¦

1 like

Datzelfde nummer staat ook op de caseback van die van mij (met witte wijzerplaat) en die is toch echt wel origineel (het hele horloge :slight_smile: )

1 like

Iedereen bedankt voor het meedenken. De verkoper zegt ook duidelijk dat het om een gebruikt en gerestaureerd/verbeterd horloge gaat. Hij vermeld ook dat de hele kast is gepolijst/gebrusht om het er weer als nieuw uit te laten zien.

Volgens vermelding een 25 jewels automatic. Ik denk niet dat het fake is, maar dat hij gewoon deze horloges restaureert/repareert met misschien wel aftermarket spulletjes. Prijs is er dan ook wel naar, maar ik wacht wel even op een originele met oranje seconde wijzer. :grin:

1 like

Dank je, dat is inderdaad iets wat hier niet wordt gewaardeerd.

Maar voor de duidelijkheid ik link ook niet om dit op te hemelen maar om mensen bewust te maken wat er allemaal verkocht wordt. En dat dit dus een hele realistische instinker kan zijn als je voor een paar tientjes vrijwel een compleet chassis met binnenvoering koopt en er alleen maar een ruilmotor in hoeft te hengelen.

3 likes

Zit de verkoper toevallig op de Engelse baai? Hier een interessant topic op WUS.

https://forums.watchuseek.com/f251/beware-fake-fortis-flieger-watches-ebay-3621922.html

1 like

Deze kwam ik tegen op Etsy met allemaal verschillende "vintage"horloges en daar stonden een 4 tal Fortis Fliegers bij. Voor de prijs die hij vraagt vertrouw ik het al niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik ben juist blij met deze informatie. Het behoed mij wellicht voor een mogelijke Fortis dwalingā€¦

1 like