Leuk dat je weer terug bent!
Tips en advies zijn hier gratis verkrijgbaar. Een B-42 OCC
Dankjewel
Je had ooit eens een winkel opgeduikeld die er nog een had liggen. Na al die jaren nog steeds spijt van dat ik het toen toch niet gedaan had.
Er komt er vast 1 op je pad. Ik kijk met je mee!
Werkt embeden nog gewoon steeds zo? We gaan het zien.
Toch gaaf om zo’n horloge ook daarwerkelijk aan het werk te zien
Zijn er nog speciale adressen voor oude Fortis modellen die ik in de gaten kan houden?
Ik zie nu wel een nette op ebay staan, maar horloges en ebay…
Een andere nette bij een particulier in Hongarije.
Leuk als editen nog niet kan .
Maar ik hou dus nu voornamelijk kleinanzeigen.de en chrono in de gaten.
En vroeg mij dus af of er nog handelaren zijn die regelmatig oudere Fortis modellen hebben.
Ben je specifiek op zoek naar een bepaald model?
Prachtige Amadee! (= mijn ex) Mooi dat die Fortis bij een liefhebber terecht is gekomen.
Ik vind het lastig om concreet een model nummer te noemen. Aangezien ik nog geen website met alle verschillende modelnummers en hun onderlinge verschillen heb gevonden.
In ieder geval een B42 cosmonauts zoals de russen van roskosmos. Even voor de duidelijkheid, mocht het sentiment hier zo zijn. Ik wil het horloge uit voorliefde van ruimte exploratie.
Wat overwegingen, en ieder die zijn mening hierover wil geven graag.
Ik heb nooit tritium overwogen.
In zijn algemeenheid zie ik toch vaak horloges aangeboden worden met een tritium dial en wat lijkt op nieuwere service wijzers. En dat vindt ik er niet uit zien. Daarnaast ben ik bang dat i.v.m. regeldrift er vroeg of later extra regels komen voor dit soort zaken.
Geen pvd.
Hoewel een amadee 18 er echt prachtig uit ziet. Maar ovd ziet er vaak mooi uit tot de eerste krasjes. En ik wil het horloge graag gewoon dragen. Ik ben ook zo iemand die na een halve dag in de tuin werken er achter kwam dat ik mijn hesalite speedy nog om had.
Een stalen band.
Rubber vindt ik altijd als kont zitten. Leer of een stoffen band wat betet. Maar een bracelet is altijd
Titanium
Ja wil ik opzich wel. Maar dat zijn volgens mij de limited modellen en niet echt de modellen die werden gebruikt door roskosmos. Daarnaast is soms de prijs ver boven wat ik in gedachten had.
Ik kom dan uit, denk ik bij een
638.10.141.4
Of een
638.10.11
De modellen met grote cijfers op de dial zijn toch marinemaster modellen ook al hebben de oudere een cosmonauts case back ?
Ik heb zelf deze 2 binnen de B-42 serie;
- Ook de niet chrono Marinemaster smoelt gewoon heel goed.
- Ik ben groot fan van de block bracelets!
- Een mooie cosmonauts titanium is ook gaaf maar steeds zeldzamer
- Een goed overzicht met verschillen tussen modelnummers is er niet echt op internet
-Als je wat meer info wenst, ik heb voldoende documentatie waar ook oudere referenties beschreven staan.
-B-42 OCC blijft een mooie keuze als je een Fortis met “space ervaring” wenst.
-Tot 2005 zijn ze uitgevoerd met Tritium, daarna nog bijna 15 jaar met superluminova. Mocht je een gebruikte OCC kopen, na service mag je kiezen voor nieuwe plaat en wijzers, maar niet verplicht om te vervangen. Er is bij de B-42 voorzien van tritium waarbij ik (nog) geen vergeling gezien heb.
-B-42 modellen en nieuwer hebben geen PVD, maar DLC. Dus de AMADEE-18 is niet gevoelig voor krassen. (De sterkste coating in de markt is gebruikt) zelf heb ik een pilot professional ook met DLC, nog geen krasje aanwezig en doe er alles mee. Met een Fortis heb je een oerdegelijke toolwatch.
Staal is zeker een goede keus. Voor de B-42 is er sinds kort ook een stalen band met slideclasp toegevoegd aan het banden assortiment.
Titanium is ook gedragen door cosmonauten en astronauten. Alleen voor retail zijn die er alleen in limited edition uitvoering.
“De modellen met grote cijfers op de dial zijn later ook marinemaster modellen geworden. Naar aanleiding van de spacewalk oefeningen in zwembaden.
Ja dank je. Het is nagenoeg dezelfde kleur als de wijzerplaat. Ik zal morgen bij daglicht een andere foto maken, in de lightbox werd het allemaal een beetje flets. En hoe lang het bandje schoon en vlekvrij blijft gaan we meemaken
Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Discussie voortzetten in Fortis only (Deel 2).