Heb je al gevraagd waarom die marker op die positie een ander kleurtje heeft? ![]()
Op 47 seconden…hmm
Heb even gegoogled maar niets gevonden. Ben benieuwd! ![]()
60 - 47 =
Een klein gebbetje ![]()
Ah op zo’n
![]()
Wist je ook dat Fortis het vestigingsadres : Lindenstrasse 45 heeft laten aanpassen naar John Harwoodstrasse 13?
Ook iets unieks😊
(Aan de Lindenstrasse is ook maar 1 pand gebouwd, Fortis HQ sinds 1912)
Leuk weetje! Ik vond jouw verhaaltje hierover laatst idd in het topic. Mooi gebaar van de gemeente dat men het verzoek heeft ingewilligd.
Alleen al door al die originele weetjes en vindingen wil je toch een Fortis ![]()
Exact. Voor mij eenzelfde soort extra charme zoals Grand Seiko dat voor mij ook heeft. Erg leuk.
Ook heel bijzonder inderdaad. Iets anders durven en niet de trends volgen.
Ook nog Fortis News no1, waar je ook nog een artikel kan lezen betreffende de Fortis Novonaut
Thx! Heb het doorgelezen…leuk. 113 jaar horloge historie in hetzelfde gebouw / atelier. Mooi dat.
En die titanium Novonaut…![]()
Werk 7 en 17 zijn dus in essentie hetzelfde uurwerk / technologie…klopt mijn aanname? Non-chrono vs chrono. De 17 is space-tested…dat wel. ![]()
![]()
Nee alleen van dezelfde uurwerkbouwer.
Werk 17 is een valjoux 7750 based columnwheel chrono.
Overigens “BREAKING NEWS”: de Novonaut 2026 modellen krijgen er 10 uur gangreserve bij dus wordt 70hr
Netjes. 60 uur vind ik ook al zeer mooi btw voor zo’n uurwerk.
Benieuwd of er ook nog bijvoorbeeld een 40mm Novonaut komt tzt. (dus met een 42mm bezel tov de huidige met 44mm bezel) ![]()
Werk 7 heeft een groter balanswiel met regulatie systeem wat overgenomen is van o.a. Patek. Loopt nauwkeuriger en meer shockbestendig.
Nee dat niet, maar er komt nog wel nieuws op 40mm gebied aan.
Aha…dus beide uurwerken hebben ieder iets extra’s tov het andere uurwerk. Mooi in balans dan zo. ![]()
Ps de 17 heeft toch ook hetzelfde variable-inertia regulation systeem? Of is het toch weer (net iets) anders…
Ja bij het werk 17 is het weer anders.
Het zijn aangepaste uurwerken van La Joux Perret
Ah…duidelijk. ![]()
De 7 is dus volledig in-house en de 17 niet volledig (want aangepast LJP uurwerk)?