Fortis only (Deel 2)

Nee alleen van dezelfde uurwerkbouwer.
Werk 17 is een valjoux 7750 based columnwheel chrono.
Overigens “BREAKING NEWS”: de Novonaut 2026 modellen krijgen er 10 uur gangreserve bij dus wordt 70hr

4 likes

Netjes. 60 uur vind ik ook al zeer mooi btw voor zo’n uurwerk.

Benieuwd of er ook nog bijvoorbeeld een 40mm Novonaut komt tzt. (dus met een 42mm bezel tov de huidige met 44mm bezel) :wink:

2 likes

Werk 7 heeft een groter balanswiel met regulatie systeem wat overgenomen is van o.a. Patek. Loopt nauwkeuriger en meer shockbestendig.

4 likes

Nee dat niet, maar er komt nog wel nieuws op 40mm gebied aan.

4 likes

Aha…dus beide uurwerken hebben ieder iets extra’s tov het andere uurwerk. Mooi in balans dan zo. :sunglasses:

Ps de 17 heeft toch ook hetzelfde variable-inertia regulation systeem? Of is het toch weer (net iets) anders…

Ja bij het werk 17 is het weer anders.
Het zijn aangepaste uurwerken van La Joux Perret

1 like

Ah…duidelijk. :+1:

De 7 is dus volledig in-house en de 17 niet volledig (want aangepast LJP uurwerk)?

Nee, allebei “manufacture”, basis LJP. Aanpassingen worden in-house uitgevoerd, maar daardoor blijft het een “manufacture” niet een in-house

1 like

Aha. Thx voor de uitleg Arjan. Weer wat wijzer. :+1:

1 like

Graag gedaan ! Als ik aansta zit er ook geen rem meer op, als het over Fortis gaat😉

3 likes

Heerlijk…ik kan dat waarderen. :wink:

1 like

Even de chrono z’n ding laten doen…:nerd_face:

8 likes

Ik heb eerlijk gezegd altijd wat twijfels gehad bij de vorm vd lugs en de block band. Dacht dat ik het té grof zou vinden om de pols. Maar niets is minder waar. Ik vind het geheel erg fraai…en kloppend. :ok_hand:

7 likes

Klopt :star_struck:

2 likes

En je ervaart de slideclasp ook als erg prettig neem ik aan :wink:

3 likes

You better believe it! :nerd_face::ok_hand:

1 like

Ben heel benieuwd :slight_smile:

1 like

7 likes

Ook eigenlijk wel nieuwsgierig waarom Fortis de halve uren vermeldt tussen de uur markeringen…:nerd_face:

5 likes

Dat is voor een duidelijke afleesbaarheid gedaan als je een experiment doet, kan je de bezel op bijvoorbeeld 6,5 pointen. En zie je makkelijk dat die tijd bereikt is.

1 like