Fortis only (Deel 2)

9 likes

Fortis Friday, Flieger Friday

9 likes
2 likes

13 likes

Vandaag terug van Kunke… mooi geworden, en grote blij dat hij weer terug is, groot onderhoud gedaan nieuwe wijzerplaat, pushers en kroon plus kroon tube.
Wel bijzonder dat de kroon nu geen schroefkroon meer is.

12 likes

11 likes

Super mooi horloge zo weer.
Geniet er van👌

2 likes

Heel mooi! Ja dat is maar een korte periode geweest, die schroefkroon. Dankzij de 3-weg afdichting toch 20 ATM, WR

3 likes

Ah fijn dat 'ie weer terug is met een verse service.

Heb je de kast ook laten borstelen, en waarom is er een nieuw wijzerplaat in gezet?

1 like

Ja zeker, is toch wel spannend om zo te versturen en af te wachten, maar prima verlopen.
Ga ze vandaag een mailtje sturen om te bedanken voor de goede service.
Nee kast en band zijn alleen gereinigd, zag er prima uit, en niet echt nodig, had ook gevraagd niet te doen.
Wijzerplaat was lelijk aan het worden zaten zwarte vlekken op, was al eens eerder gebeurt.
Nu van tritium naar luminova, zie wel dat de nieuwe ook mooier is afgewerkt. Errug blij weer mee, toch soort van nieuwe aanwinst.

4 likes

Gisteren goud

Vandaag zwart

15 likes

12 likes

12 likes

8 likes

Ik heb hem binnen.

Mensen schiet er op.
Is het een echte?

Uurwerk ziet er op het eerste gezicht echt uit. Heeft eta logo.
Het enige wat ik zelf eigenlijk kan ontdekken is dat een van de twee lug holes wel erg ruim is.

Verder voelt alles solide aan. geen schroeven dolgedraaid.

7 likes

Ja hoor origineel! Het gat is groot, omdat het schroefje netjes verzonken moet liggen. Gefeliciteerd! mooie NA op #fortisfriday!

7 likes

Dankjewel.

Ik doelde overigens niet op het gat voor het schroefje te verzinken. Maar het gat van de tube waar het schriefje wordt ingeschroefd. Aan de ene kant is dat gat even groot als de tube. Aan de andere kant zit er speling op.

Niet dat ik hier wat van merk als de band er op zit.

Maar happy Fortis Friday :tada:

3 likes

Ah ok. Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Als het goed is zit bij de bandpen ook een soort nokje wat in dat wat grotere gat valt, zodat de pen niet ronddraait bij aandraaien van het schroefje.

2 likes

Dat klopt. Maar dit is niet de kant van het nokje :grimacing:

De lug op 12 uur. Heeft links dat nokje en rechts een gat waar de pin normaal in valt.

De lug op 6 uur. Heeft ook links dat nokje, maar rechts wel een erg ruim gaatje.

2 likes

Waarom twijfel je of het een echte is?

@ABCSteed heeft dat inmiddels al bevestigd, geen twijfel dus. Genieten maar zou ik zeggen, van een prachtige Fortis. Gefeliciteerd!

2 likes