Fortis only (Deel 2)

Waarvoor ik twijfelde?

Er wordt genoeg nagemaakt. En dit is een aankoop van een particulier. Dus better safe than sorry.

En misschien niet zozeer bang voor namaak. Maar voor samenstellingen die nooit origineel zo zijn geleverd.

En na de bevestiging van @ABCSteed twijfel ik ook niet meer. Hij was ook al zo vriendelijk om vooraf even mee te kijken met de advertentie.

De vraag van de lug hole was meer of dat dit vaker voorkomt of niet.

Ik heb nu van messing plaat 0.25mm een busje gemaakt wat precies past. En daarmee is alle speling in die lughole eruit. En ik drag hem nu ook al lekker.

5 likes

Slim en superfijn!

image

3 likes

Mooi dat je zo handig bent om het zo op te lossen. Misschien is een vorige eigenaar ermee aan de slag gegaan. Ik las een keer dat een bandpen van Casio er ook in past, wellicht na het wat groter maken van het gat. Maar dat is een aanname.
Veel draagplezier en welkom in de Fortis Familie!

4 likes

6 likes

Je hebt een mooie reeks !

2 likes

Nog lang niet alles van Fortis, op mijn insta staan ze allemaal

3 likes

5 likes

Goedemorgen!

10 likes

10 likes

7 likes

11 likes

Mat betreft lumen is het helaas geen licht kanon. Waar mijn seiko en citizen horloges bijna zonnebrillen vereisen. Is deze wel erg bescheiden.

5 likes

Dat was in 2004 ook niet het doel om een lichtkanon te zijn :wink:

1 like

7 likes

Oh joh, mijn fortissen zijn zo fel dat het bijna pijnlijk is.

1 like

Zo kan het ook idd:

6 likes

Hij kan het wel. Maar dit model is geen racemonster wat lumen betreft.

2 likes

Ik zal vanavond of morgen de mijne erbij pakken. Mijn B42 Marine Master (zo heet ie geloof ik, die grote gele chrono-kanjer), en Cosmonaut zijn net fakkels. Mag ze van m’n vrouw ook niet in bed dragen want ze geven teveel licht.

1 like

Een marinemaster heeft met zijn grotere cijfers ook grotere lume plots.

Maar ik noem het niet slecht. Vergelijkbaar met aan aantal oris horloges wat ik heb gehad, en met mijn speedmaster. Zowel de speedy pro, als de ana digy x33.

1 like

5 likes