Fortis only

Laat maar komen die aeromaster old radium. Betaalbaar ook nog?

Denk het wel, nog geen prijzen bekend. 2017 model is rond ā‚¬2500

Vandaag NA ontvangen. Fortis Spacematic. Vindt het een supergave klok. Goede maat, strak design, duidelijk afleesbaar, en alleen die oranje secondenwijzer als frivoliteit. Betrouwbare techniek: ETA 2836-2 movement. Is al wel wat ouder (2003-2005 dacht ik), maar dat deert mij niet. Ik ben er erg blij mee.
Iemand anders hier, die hem ook heeft?

6 likes

Yep. Ik heb de GMT en de chronograph. Toppers.

Hier de klassieke Flieger, echt een top tool watch. Duidelijk, prima lume en 200m waterdicht

Heb ik ook nog ooit de gmt van gehad.

4 likes

@timemachine, ik heb er ook een, maar die is nog iets ouder denk ik. Maar wel mooi eenvoudig idd en de oranje secondewijzer springt eruit. Zeker in PVD uitvoering!

1 like

Vandaag mag hij weer eens

4 likes
1 like

Beste,
Heb je geen invoer rechten en btw moeten betalen?

Op MP staat een nep-Fortis te koop, opgelet!

Waarde Fortis lovers:
De fortis van mijn vrouw moet onderhoud. Heeft iemand hiervoor een leuk adresje?

image

Alvast mijn dank voor de reacties!

2 likes

Ik zou denken, een lokale gekwalificeerde uurwerkhersteller (d.w.z. opsturen naar Fortis zal vast duurder en ingewikkelder uitpakken).
Ligt er ook aan waar je in de buurt woont? Ik heb zelf positieve ervaring met Frans de Groot in Gouda, maar die is niet heel goedkoop (lees ik ook uit andere ervaringen).

Nou betreft het hier (zo te zien) een standaard Valhoux 7750 dus dat moet geen beletsel wezen, al zal service aan dergelijk chrono werk al snel beduidend meer kosten dan aan ā€˜eenvoudigeā€™ horloges.

1 like

Ik hoorde van een oud Fortis dealer dat Fortis failliet is en niet meer bestaat! Klopt dit?

Ik ga ook even googelenā€¦

1 like

Dat kan ik mij ook herinnerenā€¦nav een bericht van recent geleden. Wellicht heeft Fortis ondertussen een doorstart gemaakt, of anderszins een nieuwe eigenaar?

1 like


De B42 Flieger Chronograph

De 2Pi

De Frisson (moet je aan likken om af te lezen)

4 likes

Heb je die IQ watch nog?

Het ging heel slecht. En nu is het nog steeds spannend. Maar een nieuwe eigenaar en CEO geeft hopelijk weer een rooskleurige toekomst.

1 like

Klopt inderdaad!

1 like

Jammer dat die ouddealer geen dealer meer is. Dat is altijd jammer voor een merk.