Fortis only

Dank! Destijds de gelegenheid gemist om deze LE op de kop te tikken maar nu zes jaar na uitgave is dat alsnog gelukt :grinning: . Het is een drukke maar fijne anders-dan-de-meeste-andere wijzerplaten om erbij te hebben met een heel dikke knipoog naar het verleden van het merk. Tja, als Fortis fan moet je wat hè…

:sunglasses:

2 likes

Zekers…en Fortis blijft in mijn ogen een heel gaaf merk. Al is het maar om de ruimtevaart historie…fantastisch.

3 likes

Wat je zegt. Een ondergewaardeerd merk met tal van mooie en anders-dan-andere modellen, fraaie afwerking/kwaliteit en een roemruchte historie! In dit topic zitten jij en ik goed, geloof ik :wink:

2 likes

Absoluut…echter jij met een prachtige Fortis om de pols…en ik kijk gewoon m’n ogen uit. :+1:

2 likes

Volgens mij was dit model vanaf omstreeks 1990 tot 2004 geproduceerd. Wees er zuinig op!

Dit oermodel zou ik ook nog wel willen aanschaffen.

9 likes

Ik denk dat je die van @Dustbunny bedoelt wellicht? Die Marinemaster van mij is namelijk uitgegeven in het jubileumjaar (het 100-jarig bestaan) van Fortis in 2012.

Cheers

1 like

Jaaa sorry! Zaterdagavond he… :wink:

1 like

:wink:

Heel mooie Fortis! Die blauwe accenten springen er mooi uit. Veel plezier ermee. :+1:

1 like

Thx. Dat kobalt blauw op antraciet is echt :yum: idd!

1 like

Hallo forumleden, ik ben geïnteresseerd in de Fortis Aeromaster Steel 42mm (655.10.10).

Voor de volledigheid, ik heb mijn oog ook laten vallen op de Fortis B-42 44mm & de Oris Big Crown Pro Pilot Day Date 45mm (beide tweedehands)

De wijzerplaat van de Fortis Aeromaster Steel heeft wel iets met die verhoogde cijfers en indices. Opvallend vind ik de dikte van 14mm. Behoorlijk dik, ook al is het een 20ATM horloge. Overigens, schrijft de verkoper, nadat ik over de dikte begon, dat het horloge 13mm dik is.

Het horloge staat op de site van Fortis te koop voor 1480,- Zwitserse Frank vrij van verzendkosten (omgerekend 1310,- euro). Inclusief 21% btw en handelingskosten zo’n € 1600,- (Vanuit Zwitserland is vrij van invoerrechten)

Ik kan het in Nederland nieuw met garantie kopen van € 1490 voor € 1200,- Is dat een reële prijs? Ik vraag dat omdat ik las dat Fortis een doorstart heeft gemaakt en dat een tijd lang Fortis horloges in Engeland flink afgeprijsd waren.

De Fortis Aeromaster Steel die ik op het oog heb, heeft een licht bruine band. Nu wil ik niemand voor het hoofd stoten, maar ik houd niet van die kleur.
Ik heb de verkoper gevraagd of hij het horloge ook met een zwarte band kan leveren. De verkoper schrijft: “Dat is mogelijk, echter de originele Fortis band is mee-gevormd bij de kastaanzet. Dit is niet te realiseren met de met een reguliere band. Wanneer u het horloge besteld, krijgt u er een zwarte handmade band bij. Zodat u eerst de originele band kunt testen/ervaren.” Wat ik heel netjes vind van de verkoper.

Ik veronderstel dat die Fortis Aeromaster Steel met een niet mee-gevormde band er dan uit ziet al alle andere horloges (zie voorbeeld)

Heeft iemand alhier de Fortis Aeromaster Steel en wat zijn zijn/haar ervaringen?

Wordt met “glass case back”, behalve zichtbodem, ook bedoeld dat de glas aan de achterzijde niet van saffier glas is?

  • 42 mm Ø stainless steel,
  • Swiss automatic movement Eta 2836-2 / 38 h power reserve / 25 jewels (ik las ergens: Elaboré)
  • glass case back
  • saphire crystal with anti-reflective coating on both sides,
  • 20 ATM
  • Hour, minute, central second day/date indication (bilingual: German/English)
  • Hands, Indices and numerals coated with Superluminova, green afterglow
  • Lug-breedte 20mm

1 like

Ik heb nu een vintage in bezit, wacht op een mooi bandje

Met Lume:slight_smile:

Hedonist een maand in mijn bezit gehad, ik kon niet wennen aan het horloge, te braaf om mijn pols:

Nu ik hem zo weer zie, heel mooi eigenlijk!

4 likes

Kijk, ik had afgesproken met een oude goede vriend, zie hem niet zo heel vaak, maar hij draagt nog steeds een Fortis flieger 36mm die hij lang geleden van mij in bruikleen heeft gekregen :v:

Toch leuk om deze weer eens in mijn handen te hebben. En 36mm diameter! Ik weet nog goed dat toen ik deze kocht de 40 mm variant echt belachelijk groot vond. :grin:

:beers:

8 likes

Die zie je niet vaak in dat formaat !

1 like

Te gek ding. Nooit gezien.

1 like

Daar ging ik voor naar de juwelier. Dat zou mijn eerste Fortis worden. Uiteindelijk toen toch de 40mm gekocht.

Toch blijft dit een herkenbaar model, wel een tonnetje.

2 likes

Een tonnetje is het idd. Zeker omdat deze ook klein van formaat is. Dan valt het helemaal op.

:beers:

2 likes

Nog een foto hoe klein deze eigenlijk is.

Wel gaaf. :wink:

8 likes