Fortis only

13 likes

9 likes

8 likes
3 likes

10 likes

Flieger F39 op een Erika. Heeft iemand een F39/41 met de Fortis Strap? Ik ben benieuwd hoe dat staat…

10 likes

9 likes

Oei, dat is óók mooi! Ff de spaarpot legen :sweat_smile:!

1 like

13 likes

13 likes

11 likes

Prachtig op staal!

1 like

10 likes

12 likes

IMG_9523

2 likes

“ Begeisterte Gesichter, starke Eindrücke – und ein Nachmittag, den wir so schnell nicht vergessen.

Gemeinsam mit Juwelier Engel durften wir Uhrenliebhaber:innen zu einer exklusiven Neuheiten-Vorschau einladen – im eindrucksvollen Ambiente der Flugausstellung P. Junior in Hermeskeil.

Jupp präsentierte persönlich, was bald kommt – und die Resonanz war eindeutig: Vorfreude liegt in der Luft.

2 likes

5 likes

Ter aanvulling of ter vervanging @ABCSteed?

2 likes

Nieuwe “motor” voor komend model: op 13 april 2025

4 likes

Hoera! Ik hoor nu ook tot de Fortis-familie!

Marine Master B42. In het kanarie-geel. Dit horloge is serieus cool. Druk, ja, maar toch super-leesbaar. Ik kon deze voor echt een lachertje op de kop tikken via via. Het wordt deze maand wat krapper dan ik had gewild maar voor dit bedrag kon ik het niet laten. Er zit geen krasje, geen butsje, niks op. Het plastic zat er nog op. Originele doos & papieren, met de originele Fortis-schroevendraaier. De maat is ook een serieuze verrassing: 46.2mm diameter op de bezel. Ik heb het vier keer gemeten. Bizar. 15.7mm dik, 54mm lug to lug, en een band maat van maar 20 millimeter?! Ook dit vier keer gecheckt.

Het voelt alsof iemand bij het ontwerp van dit horloge dacht: hoe kunnen we álles erin proppen. Uu-markeringen? doen we! Minuut-markeringen? Tuurlijk! Datum en dag, met pijltjes zodat je weet welke kant de kroon op moet? Ach, waarom niet. Beobachtungsuhr-driehoekje op 12? YES! Tachymeter? Graag. Oh, en nog iets vergeten… Ja, Arabische cijfers, én een chronograaf, én een dikke duikersbezel.

Ik vind 'm cool, maar ik denk dat ik hier redelijk alleen in sta, hehe, anders was 'ie niet zo goedkoop geweest. De band zit met screw&bushing vast aan de kast, en de links zitten op soortgelijke wijze aan elkaar vast.

Het is bijna perfect. Als 'ie van titanium was geweest, was het plaatje écht compleet geweest.

10 likes