Fortis only

Inderdaad Lieuwe! De huidige eigenaar heeft ook meer dan passie voor dit merk. Nieuwe plannen en een beter beleid moeten het merk weer op de kaart zetten. Marketing technisch is er het laatste jaar erg veel gedaan. Dus een groei is zeker weer gaande. Ook in Nederland weer actiever.

1 like

Ja een Duitse zakenman welke ook echt Fortis liefhebber is toch? Tenminste dat heb ik gehoord van een groothandel welke Fortis onderdelen verkoopt :slight_smile: De aanlevering van onderdelen is momenteel wel vrij dramatisch.

Ik ben allang blij dat het niet het zoveelste merk is wat kapot wordt gemaakt door Ă©Ă©n van de grote overkoepelende organisaties. Die melken oude glorieuze merken alleen maar uit op de heritage en voegen niets nieuws toe.

Ja dat klopt. Ook een Fortis watchcollector.
De onderdelen gaan via Brans die zijn het officiële service Centre en dat wat ik weet sinds nieuwe eigenaar goed.

Dat is helemaal waar. Fortis heeft mooie geschiedenis en komen ook met nieuwe gedurfde ontwerpen.

Het zou leuk zijn als Fortis blijft bestaan maar onderdelen zijn idd erg lastig verkrijgbaar, duur en is een lang proces,
Ik heb ooit eens Willens en wetens een cosmonauts overgenomen en moest daar bij het vervangen van de kroon een nieuwe tube voor hebben dat heeft denk ik wel een half jaar geduurd.
Maarja het blijft mooi dus dat heb je er dan voor over hĂš.

Dat was tot 2017 een ramp, omdat alles via de distributeur ging. Gelukkig gaat dat nu ook weer sneller, wat ik begreep.

1 like

Ik heb destijds diverse onderdelen weten te bemachtigen via een dealer in Emmen als ik het me goed herinner.
Ik heb momenteel geen enkele Fortis meer maar heb dus stom genoeg ook en lemania 5100 gehad en weg gedaan :smirk:
Komt wel weer​:grin::grin:

1 like

Klaas van Ark :+1: was echt super correct!

1 like

Ahhh zonde. Ik wil nog steeds een Lemania !

1 like

Ik ben Fortis liefhebber en vraag me af waar de stellingen hierboven op gebaseerd zijn:

‘een van de best verkochte merken in Duitsland’
‘dingen gaan nu sneller’
‘tot 2017 een ramp’
‘groei is gaande’
‘in Nederland weer actiever’
enz enz.

Ik sprak onlangs namelijk met een Nederlandse Fortis AD, en liefhebber, van het eerste uur en die schetst als dealer/professional een compleet ander beeld dan jullie/wij hierboven als eindconsument


Ween van de best verkochte merken in Duitsland’ => Ik heb wel gehoord dat dit in de 90’s zo was
‘dingen gaan nu sneller’=> 9-2018-heden meer menskracht in qua marketing en sales activiteiten
‘tot 2017 een ramp’ =>heb het vernomen van dealers en horlogemakers
‘groei is gaande’ => Inmiddels weer meer verkooppunten in Duitsland, Oostenrijk, ItaliĂ«
‘in Nederland weer actiever’ => Vanaf november salesmanager actief

Dank voor je reply. Ontwikkeling zit dus vooral aan de achterkant van het bedrijf en (nog) niet zozeer in afzet en verkochte aantallen.

Ik ben fan maar betwijfel ten zeerste of Fortis het stand alone gaat redden in het zwaar bevochten segment tot m.n. ca. 3.500 euro (enkele uitzonderingen zoals een platina uitvoering of alarm complicatie daargelaten die al helemaal voor de happy (very) few zijn).

Time will tell


1 like

Graag gedaan. Hopelijk komen er weer actieve Nederlandse verkooppunten terug. De nieuwtjes en ontwikkelingen blijf ik posten.

Zeker doen. Leuk nieuws over gekoesterde niche merken zoals Fortis is altijd welkom.
Cheers

1 like

Thanks Otto. Fijne zondag!

1 like

Zo als een fortis cosmonaut hoort te zijn :ok_hand:

2 likes

10 likes

4 likes

Tussen alle piloten en militaire horloges - toch heel duidelijk het imago van Fortis - even een oude dresswatch uit ik schat zo einde zestiger jaren. Al jarenlang een one issue assortiment imho en daar ligt wellicht ook de kern van de eerder genoemde tegenvallende sales. Lastig groeien in een overvol segment van de markt
:roll_eyes:

9 likes

Mooi!

1 like

Gelukkig nog steeds onderscheidend. En een mooie historie met een aantal “icons”

1 like