Ik heb de volgende horloges als komende aankoop op het oog.
Maar slechts budget voor 1 (collegegeld zit er weer aan te komen).
Sinn 656
Fortis Flieger of Spacematic
Oris BC3
Mischien horloges die jullie niet met elkaar zouden vergelijken , of mischien juist wel.
Ik vind ze iig allemaal iets hebben en eentje ervan wil ik aan de collectie toevoegen.
MAAR…
Welke heeft volgens jullie het meeste bang for the buck oftewel welke zouden jullie nemen en waarom?
Qua looks, maar ook qua prijs/kwaliteit?
Ik zoek geen bevestiging van een evt. keuze ben gewoon benieuwd naar jullie visie en een evt. 4e alternatief die nog niet is genoemd
ik zou voor de Sinn gaan. dubbelzijdig ontspiegeld glas. antimagnetisch, en dit komt vaker voor dan je denkt.
supergoede afwerking en gewoon mega strak. vind hem ook de mooiste van de drie.
enig nadeel is de maat. die is maar 38mm. daarom ben ik destijds voor de 756 gegaan.
de sinn heeft gewoon meer impact. ik heb die catalogus van ze een keertje doorgelezen wat een boekwerk zeg je moet hem maar eens aanvragen.
via die catalogus kan je ook bij hun bestellen.
prijzen van sinn zijn overal het zelfde
De Sinn, zonder twijfel. Schat ik kwalitatief toch wat hoger in dan de twee andere genoemde specifieke modellen. Het is m.i. geen toeval dat Sinn sinds kort een eigen forum op timezone (www.timezone.com) heeft. Veel waar voor je geld. Zelf heb ik de 856 en voor het geld is de afwerking echt top. Loopt als een zonnetje.
Let wel op de opmerking van Tom. Tegenwoordig lijkt een horloge onder de 42mm al “klein” te zijn. Met ijn diameter valt de Sinn 656 derhalve onder de kleine horloges. Voor mij absoluut geen probleem…voor heel veel anderen blijkbaar wel.
Mooie keuze, een luxeprobleem me dunkt. Zijn alle drie mooie horloges. Lijkt me het beste ze irl te gaan bekijken en je gevoel te laten spreken. Vind Fortis persoonlijk als merk de meeste uitstraling hebben en Sinn de minste. Succes met je keuze.
Ik twijfel wat tussen de spacematic en 656.
Spacematic lijkt me sowieso top.
656 ook, maar die heeft zoals hierboven ook al genoemd, een minpuntje de diameter van 38mm…
Ik zou toch eerst maar eens naar een echt exemplaart van beiden gaan kijken. Ik heb ook zo’n spacematic in mijn handen gehad, maar het is wat betreft afwerking geen vergelijk met de Sinn. Maar goed je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.
Ik heb de spacematic ook al eens in het echt mogen aanschouwen,maar viel me zeker niet tegen…
Robuuste klok, mooie kroon
De Sinn heb ik nog niet echt gezien het vergelijk kan ik niet maken…