Fortis

Hallo allemaal,

Zag wat moois op ebay en wil een bod doen:

http://cgi.ebay.nl/FORTIS-FLIEGER-CHRONOGRAPH-AUTOMATIC-HERRENUHR_W0QQitemZ150237629954QQihZ005QQcategoryZ55107QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ik weet niet echt wat de waarde is en bovendien ontbreekt de box en garantiecertificaat. Iemand enig idee wat een goed bod zou zijn?

Bedankt voor de tips alvast!

Uit de advertentie kan ik niet opmaken of het horloge nou nieuw is of tweedehands. Jammer ook dat er geen doos en papieren bij zitten!
Dit zijn in ieder geval wel factoren die op de prijs werken en die het lastig maken om te bepalen wat nou een goed bod is. Kijk ter vergelijking eens op chrono24.com of loop achteloos bij een Fortis-dealer binnen.

Voor de goede orde: met het merk Fortis is mijns inziens niets mis.

Oeps, toen ik net nóg een keer keek, zag ik dat het om een tweedehands horloge gaat.

Ziet er in ieder geval wel goed uit zeg! Ik denk dat je even in contrast met de nieuwprijs je juiste bod zult moeten vinden. Ik denk dat verder aan de orginaliteit niet getwijfeld hoeft te worden, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Succes!

Ik ben deze verkoper ook al meer tegengekomen en het ziet er allemaal redelijk goed uit.
Hij heeft een goede positieve feed back score op een groot aantal verkopen, dus tevreden klanten.

Wat mij wel opvalt dat er zelden originele papieren en box bij zitten. Dat vind ik persoonlijk jammer. Ik vind het toch altijd prettiger als alles compleet is, ook als je het later eventueel weer zou willen verkopen.

Echte liefhebbers gooien nooit hun boxen en papieren weg, ik ook niet, bewaar alles.

Desondanks kan je een goede koop hebben. Bedenk wel dat deze veiling nog enige tijd te gaan heeft en de prijs nog wel op zal lopen, vooral vaak in de laatste minuten voor de sluiting.

Fortis is een bekend merk en het uurwerk dat er in zit is prima. Probeer nog eens goed om je heen te kijken wat dergelijke horloges opbrengen.

groet

Ed

Even zoeken op internet en je hebt al snel wat nieuwprijzen gevonden.

Ik check hier meestal even
http://www.redfingerprint.com/
Daar staan heel veel modellen

Indien je echt serieus wacht dan idd tot de laatste minuut van de veiling en breng je bod dan uit breng ook niet meer uit als je daadwerkelijk uit wil geven. Let op het bod wat op dat moment staat hoeft niet perse het hoogste bod van die huidige bieder te zijn.

Hallo, het bod is nu al meer als 300 euro en nog 9 dagen te gaan,dus je kan er van uit gaan dat die Fortis tegen de 1000 aan zal gaan en misschien nog wel meer.Als je nu biedt, ga je het bedrag al verhogen,dus het is wat Eric ook zegt:
kijk wat je wilt uitgeven en doe dan de laatste minuut een bod.
Voor dat geld heb je ook een andere met papieren.
groetjes
Jack

Lijkt me trouwens ook wel veel, 1000 euro voor die klok, tweedehands, zonder box en papieren. Intuïtief zou ik er niet (veel) meer dan zo’n 800 euro voor betalen.
Of sla ik de plank nu mis?!