Forumgeluk Tissot

Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe Tissot stelde ik hier op het forum de vraag wat men vindt van bicolor op een Tissot III day date automaat. Veel nuttige reacties en via een PB werd me door @Jur een oude PR200 aangeboden met de opmerking “misschien kun je er nog wat van maken”. Uiteraard met beide handen aangenomen en een paar dagen later lag ie in de bus. Vies, band in vreemde kronkels en niet lopen uiteraard. De band was snel gefixed met een paar nieuwe pinnen, maar mijn hoop dat een nieuwe batterij de oplossing zou zijn bleek helaas niet te kloppen. Dankzij de clinic van @vinwat niet meer bang om een horloge uit elkaar te schroeven en ondanks dat dit een quartz is, zijn er toch veel overeenkomsten. Wat vieze asjes schoongemaakt, secondewijzer met de hand voorzichtig doorgedraaid (zat vast) en vervolgens het geheel weer in elkaar gezet. Associaties met m’n oude Solex 50 jaar geleden, want ik hield onderdelen over. Voor een Solex niet zo erg, maar een horloge is andere koek. Opnieuw dus en nu alles op z’n plek. Nieuwe batterij er in en o wonder, hij loopt! Houdt prima de tijd en ik vind ‘m eigenlijk erg mooi. Moet van eind jaren ‘90 zijn (referentie p160/260). Bandje is nog iets te strak, moet nog op zoek naar een extra schakeltje. Iemand nog wat liggen?:grin:
Nogmaals veel dank @Jur, ik draag ‘m met plezier.

56 likes

Mooi opgeknapt. Zelf repareren geeft altijd het mooiste gevoel. Geniet van het resultaat :+1: :sunglasses:

2 likes

Goed gedaan idd! Een schakel vinden gaat lastig worden, maar een extender is ook een prima oplossing. Dat is een verlengstuk die je aan je sluiting bevestigd met meerdere gaten voor microverstelling.

1 like

Knap resultaat, geniet ervan !

1 like

Ondergewaardeerde horloges (uit de jaren 90)
Deze dial heeft de perfecte kleur. Goede wijzers ook.

1 like

Gaaf man! En eigenlijk een heel leuke retro Tissot! Zeker geen 13 in 'n dozijn. Veel plezier ermee!

1 like

Goeie tip, bedankt. kende ik niet. Enig idee waar ze die hebben?

EBay staat er vol mee. Voor een aantal euro zijn ze al te koop. Als je ‘watch extender’ intoetst op eBay krijg je er meteen een hoop te zien. :grin:

1 like

Heel leuk gedaan! Horloges met een eigen verhaal zijn toch vaak het mooist.

Enjoy😀

1 like

Wat goed dat je hem weer werkend hebt gekrwgen. Mooi ding, trouwens.

1 like

Zo ziet hij er weer netjes uit… toevallig een foto voorhanden van hoe hij er eerst uitzag?

Nee sorry, vergeten. Ben in mn enthousiasme meteen aan het slopen gegaan :grin:

1 like

Proficiat, goede poging en mooi horloge :watch: :+1:t2:

1 like

Snap ik :sweat_smile:

Wijzerplaat en kleur zijn :ok_hand: Geniet er van!

1 like

Gevonden en besteld voor 9 Euro inclusief verzenden. Nogmaals dank voor de tip!

2 likes

Mooie Tissot hoor :ok_hand:

1 like

Goed gedaan top

1 like

Goed gedaan. Mooie Tissot hoor :+1:t2:

Goed bezig :+1: