Forzo EnduraTimer

Om heel eerlijk te zijn had ik nog nooit van dit merk gehoord.
Na wat onderzoek kwam ik het volgende tegen:

FORZO-horloges worden volledig in eigen huis ontworpen en exclusief online gedistribueerd vanuit het hoofdkantoor in Tewkesbury, Engeland. De makers van FORZO zijn al hun hele leven enthousiast voor auto’s, motorsport en horloges - dus het combineren van alle drie in een onderscheidende familie van uurwerken is de ware realisatie van een droom voor alle betrokkenen.

Vervolgens zag ik de specificaties en deze zagen er ook goed uit.

• Japanse mecha-quartz chronograaf - tijdmodule
    (Seiko) VK63 uurwerk.
  • Meerlaagse wijzerplaat met toegepaste indexen.
  • Zwitserse Super-LumiNova® BGW9 Lume.
  • Solide 316L roestvrijstalen kast.
  • Verhoogde en afgeschuinde rand dik saffierglas.
  • 100 meter / 330 voet waterbestendigheid.
  • 40 mm bezel diameter, 47 mm lengte van lug tot lug.
  • 20 mm lugbreedte.
  • 12,5 mm kastdikte exclusief kristal.
  • Geschroefde kroon.
  • Solide roestvrijstalen platte schakelarmband met
    solide uiteinden, inschroefbare schakels en
    gesigneerde FORZO-sluiting.

Dus de trekker overgehaald en werd snel geleverd.

Na het openen van de geweldig ontworpen box kwam hij mij tegemoet, wat een mooi ontwerp en geweldige afwerking.
De stalen band op maat gemaakt, er zitten zelfs geschroefde pinnen in om de schakels te verwijderen.

En dan om de pols, wauw :heart_eyes:.

Moet eerlijk zeggen, wat een mooie stalen band. Draagt heerlijk en staat er heel mooi op.

Echter ben ik een echte bandenslet en na 2 dagen op staal gedragen te hebben de stalen band gedemonteerd. Door de doorgeboorde lug holes in de kast ook een fluitje van een cent en de kast blijft dan ook krasvrij.

Maar welke band, heb er genoeg met en 20mm bandaanzet.
Enkele geprobeerd, maar deze vind ik er het beste opstaan. Ook maakt het het horloge iets sportiever, maar bv een mooie bruine of zwarte lederen band staat er ook geweldig op.

Maar het is een groene canvasband geworden, dit materiaal is afkomstig van een plunjezak van het NL leger.

Dank voor het lezen.

En oh ja, tip van de dag.
Kijk dus ook eens verder dan de doorsnee horloges welke beschikbaar zijn.

16 likes

Geinig ding! Maar is dit dezelfde als in het blauwe?:wink:

2 likes

Is dezelfde idd