Forzo horloges van Geckota

Wat vinden jullie hier nu van.

Geckota maakt best leuke bandjes en af en toe een leuk “homage” horloge.
Nu komen ze zelf met een nieuw horlogemerk Forzo. Nog meer hommages en af en toe een zelf bedacht horloge.
Ze gaan zo steeds meer Hodinkee achterna.
Wat vinden jullie?

1 like

Dus beginnen ze een facebookgroep. Was facebook niet achterhaald?

1 like

Het kan aan mij liggen, maar zo hommage gericht is Geckota toch ook weer niet? Op de obligate flieger na vind ik er weinig echt ctrl+c, ctrl+v ontwerpen bijzitten. Ergens lijken ze op iets, maar er zit vaak wel een eigen twist aan. Hetzelfde geldt voor forzo imho.

Precies wat @Temporis zegt.

Inderdaad een zeer origineel ontwerp

2 likes

En de rest?
Super origineel is deze niet, maar ook geen regelrechte kopie. De witte die je net hebt weggeknipt heeft Heuer zelf sowieso niet uitgebracht (zover ik weet).

Dat klopt wel inderdaad, maar zo makkelijk allemaal. Koop een kast in China en uurwerkje in Japan. Kijk naar wat goed verkoopt. Maak daarvan een “eigen” mix en klaar. Sorry maar ik vind het niks. Is mijn mening natuurlijk.
Als anderen er blij van worden is dat natuurlijk prima.

1 like

Ik vind de EnduraTimer wel een fraai klokkie …
De lichtblauwe vind ik lekker fris!

Ze geven soms behoorlijke kortingen, zoals bijv. 100 pond in april en nu met de code ‘welcome’ 50 pond (iets meer in euro’s). Da’s best lekker! :partying_face:

Helaas is deze kleur nu niet op voorraad …

2 likes

Ik zou dan liever het “origineel” kopen. Ik vond deze voor zijn prijs best goed afgewerkt.

2 likes

Je bedoeld een andere chronograaf. :wink:

In alle opzichten vind ik de Forzo een frissere uitstraling hebben, de kast, de band, de wijzerplaat, de knoppies, het datumvenster, de indexen, de wijzers etc. etc. Als het al een Seiko chronograaf zou worden, wordt het de SSC819P1.

2 likes

Kopen dan die handel, da witte gij ook Henk :joy:

1 like

:point_up:

1 like

Leuke kleuren, leuke chronografen. Wel mecha-quartz of Chinese rommel als uurwerk, dus niet interessant uit technisch oogpunt.

Gewoon netjes met saffier, niks op aan te merken.

Jaren zestig Breitling-achtige chronografen zijn leuk, en ik zie niet direct welke ontwerpen ze zouden hebben gekloond, dus ik krijg geen jat-vibes.

Nee. Geckota is uit Watchgecko voort gekomen. Het is een bandenboer pur sang die horloges is gaan maken. Het is eerder zo dat ze Long Island watches geïnspireerd kunnen hebben.

Hodinkee pretendeert horlogejournalistiek te bedrijven terwijl ze gewoon een verkoop-kanaal zijn geworden.

Dan vind ik onze Britse vrienden eerlijker.

2 likes

Die Forzo’s zijn duizend keer leuker want vintage vibe en frissere uitstraling. Seiko maakt eigenlijk geen mooie chronografen. Dat hebben ze nog nooit gedaan, daar kunnen ze beter mee stoppen. De recente Prospex mecha-quartz is één uitzondering, maar de rest? Tssss.

Oh.

Dat vind ik nou ook! :sunglasses:

Zo’n ‘hybride’ uurwerkje is vanuit een technisch oogpunt best wel geinig, mechanische opbouw op de quartz module. Wie verzint 't. De VK63 tikt lekker weg vermoed ik want Seiko loopt al wel een tijdje mee en gebruikt 'm zelf ook (6T63). Dat geeft vertrouwen. En duur? Ach, ik heb ook eens een Duiker gehad met een ETA F06 die een adviesprijs van 1000 euro heeft. Vond ik ook duur, het horloge was er niet minder leuk om …

:point_up:

Oké, dus ze zijn veel verfrissender en hipper dan een Seiko chronograaf :+1:t2:

Maar er zit wel flut uurwerkje in :-1:t2:

Kan ook niet voor die prijs €478 + BTW en invoerkosten etc.:roll_eyes::joy:

… ûhm, BTW en invoer zijn al verrekend in de prijs!

We are pleased to confirm that due to popular demand for hassle free online shopping all prices now include VAT and any other import taxes and duties.

(Bron: forzowatches.com)

Wel een beetje scherp blijven hè. :innocent:

Een Seiko mecha-quartz? Da’s exact hetzelfde als wat er in dat horloge zit wat jij noemde. Waarbij dat horloge hardlex glas heeft, en die Forzo gewoon lekker AR coated saffier doet.

De mechanische Forzo varianten gaan voor een Seagull chronograaf, en daar heb ik geen gevoel bij, maar de mecha-quartzen zijn erg solide.

1 like

Zo geïnteresseerd ben ik in die spulletjes van Forzo :blush: Dan is het wel weer een koopje :+1:t2:

1 like

Ah, oké helemaal waar, ik ga me er niet verder in verdiepen.

Ik blijf het niks vinden :kissing_heart:

Ieder zijn ding, natuurlijk.