dit is echt niet leuk natuurlijk, maar het kan gebeuren. Heb zelf een jaar of 3 geleden iets dergelijks meegemaakt met een Oriënt horloge, dit heeft 1 dag op tijd gelopen, en dan ging het mis . liep minstens een half uur per dag voor . Dus terug naar de winkel ermee, en die kregen het ook niet meer voor elkaar. na een maand of wat hebben ze het horloge gehouden en heb ik voor dezelfde prijs een ander genomen dat nu nog perfect werkt Wil maar zeggen, je kan dus pech hebben. In ieder geval nog veel succes, groetjes
Nou, dat wil ik wel wat nuanceren, Fossil is kennelijk bezig met
een fabricage upgrade, dat was mij nog niet bekend.
Ze willen zich waarschijnlijk wat hoger in de markt nestelen.
We zullen zien hoe dit uit gaat pakken.
Dat de Fossil onmiddelijk retour moet is al genoeg gezegd, komt vast goed.
Ik permiteer me om even paar zijpaden te betreden:
Volgens mij maakt Miyota zo’n “calendar” werkje niet, en is het (idd Chinese) werkje hetzelfde als wat in die Earnshaw horloges wordt gelepeld:
En @drex, ook Seiko maakt natuurlijk in house chronografen, de 8r28, 8r48 en de mooie 6s37 familie, hier met “open gesneden” rotor om het beter te kunnen zien:
(bestaat ook een handopwindversie van, zit ook in Credor en in een top of the line Junghans van €4500 mrsp, de Erhard Junghans Creator Chronoscope).//offtopic
@Jules1, welkom en kom nog eens kijken als je je Fossil terug hebt. Succes!
Ik heb deze Fossil automaat al heel lang. Nooit gedragen maar vind het een erg mooie. Vooral ook omdat het één van de weinige duikers is met militaire wijzerplaat.
Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Ik heb hem zo gekocht maar eerlijk gezegd ook nooit een tweede ervan gezien.
Heb er wel naar gezocht want wilde een tweede. Niet te vinden. Dus wellicht was het een ‘projectje’. Wel bij een officiële juwelier gekocht overigens.
Wijzers, lunette, kroon en kastvorm lijken me een Seiko SKX007. Als je een tweede wilt, zou je die kunnen zoeken en er een andere wijzerplaat ik kunnen (laten) zetten. Seiko heeft zelf ook mooie military wijzerplaten.
Heb een mooie Seiko military overgenomen hier op het forum. Weliswaar geen duiker maar wel 100 meter waterdicht.
Ik zit te denken aan immigratie dis bijna alles mag weg.
Ik bedoelde met “zo’n “calendar” werkje” dit specifieke werkje, niet “ongeveer zoiets”. (De Miyota’s hebben bv de maand op 3 uur). Ik doe doorgaans mijn best ondubbelzinnig te formuleren maar dat was hier even niet het geval. Dan zeg jij dus terecht:
Bedankt voor alle reacties, ligt nu 10 uur neer en staat nog steeds perfect… maar vanals ik hem draag gaat de tijd weer sneller. Zal er dus zeker mee teruggaan,
Thanks voor de raad mensen !
Was het forum volledig uit het oog verloren door examens en andere activiteiten. Even een update over de fossil: Terug naar de winkel mee gegaan en zonder problemen een nieuwe meegekregen! Hij werkt veel beter dan de vorige en verliest per week slechts enkele seconden!
Bedankt voor de raad, voor andere vragen kom ik zeker terug!