Fossil automaat (nieuw) loopt niet consistent

Hallo allemaal,
Heb al veel info gevonden op dit forum maar toch niet precies wat ik zocht.
Het betreft een fossil automaat, nieuwe reeks van 2017. Hij is 6 daagjes oud, maar nu merk ik dat hij totaal niet goed loopt, hij loopt vaak op 10 minuten tijd 1 minuut voor… vandaag liep die opeens weer perfect voor enkele uren maar plots stond die 10 minuten voor!
Nu loopt hij weer ongeveer juist, maar toch zijn er op 5 minuten tijd weer al 30 seconden bij gekomen…

Ben grote fan van dit horloge en wil dus graag dat dit goed werkt… iemand raad?

Groetjes,
Jules

Terug naar de winkel.

1 like

Dus gewoon terugbrengen en uitleggen?

1 like

Mischien is het uurwerk gemagnetiseerd? Ik zou er zeker mee terug gaan.

Ben benieuwd naar wat voor automaat er in zit.
En zoals mijn HF genoten al zeggen, terug naar de winkel.

Bedankt voor de reacties, zal er deze week mee terug gaan… de website zegt niet welke automaat erin zit… op het horloge staat enkel 21 kristallen

Dit is het horloge, mss zien jullie hier meer op? Ben nogal een leek op vlak van horloges :blush:

@Jules1
Een automatisch chronograaf uurwerk wordt alleen in Zwitserland gemaakt…
en in… China :wink:
Hoeft niet perse slecht te zijn maar ze hebben een sterk wisselende kwaliteit
en komen soms al defect uit de fabriek.

2 likes

Made in china is deze…

Ik zou een ander horloge overwegen.
Misschien vind je hier iets leuks:
www.monsterwatches.nl
Is goede kwaliteit en heeft een mooie prijs.

Achja jammer, want goedkoop was het niet ( voor een student) zal er mee naar de winkel gaan… het is wel geen chronograaf denk ik? Het zegt de dag datum en maand :blush:

Dat matige Chinese spul wordt hier veel te duur verkocht.
Ik zou voor een geld terug gaan en je nog eens oriënteren
op de horloge markt.
Er is hier op HF veel nuttige informatie voor handen.

Dat wil nog wel eens heel erg verschillen, dit is wel heel erg alles over een kam scheren… Er is gewoon wat mis met het uurwerk en dat valt als het goed is gewoon onder de garantie.

U is fan van Chinese horloges?
Seagull is wel aardig maar de rest zou ik lekker laten liggen :wink:
Zeker voor de prijs van de Fossil E 239,- zijn er veel betere dingen te koop.

1 like

Bedankt voor alle reacties! Dacht dat fossil toch wel een goed merk was?

Fossil valt zo’n beetje onder de plakmerken.
Hoewel ze aardige quartz horloges maken, bijv. de Defender.
Ze laten alles goedkoop maken in China en vragen dan
hier de hoofdprijs.

Fossil maakt sindskort eigen uurwerken. Dat kunnen niet veel merken zeggen hoor :slight_smile:

http://www.ablogtowatch.com/visit-stp-watch-movement-manufacture-fossil-group-answer-eta/

Leuk, ik wens ze veel succes met deze ETA clone.
Maar de TS heeft een horloge van Chinese makelij.
Een Fossil met een dergelijk STP uurwerk zal wat hoger
geprijsd zijn :wink:

Op zich zijn het wel aardige horloges, alleen zou ik er niet direct een mechanisch uurwerk bij kopen voor die prijs. Er zijn maar weinig merken die rond 200 euro een degelijk automaat kunnen maken en bij mijn Seiko merk je direct waar de toegevingen gedaan zijn. Laat staan dat Fossil dat voor elkaar krijgt met top nauwkeurigheid.

Maar jij vind het een mooie klok en daar gaat het om, dus terug naar de winkel en zien wat voor antwoord je krijgt. Ze zullen 'm wel vervangen, maar of je eentje in de plaats gaat krijgen die op de lange termijn goed blijft lopen? Succes!

Alleen is dit geen chronograaf, dit soort uurwerken wordt volgens mij ook door miyota gemaakt. Zou verder best een Chinees uurwerk kunnen zijn

http://wornandwound.com/fossils-new-swiss-line/

Toch even wat genuanceerder hoor.

fossil behoort tot de grotere horlogefabrikanten met eigen fabrieken o.a. in China.

fossil een “plakmerk” noemen is wel weer erg makkelijk.

Maar zoals met veel merken hier, wordt er al snel “een plakmerk” geroepen, als er geen Rolex, omega of seiko op staat.

3 likes