Fossil fs4736

Ik zou graag uw mening horen over het horlogemerk Fossil en dan vooral de Fossil fs4736. Ik heb dit horloge namelijk gisteren voor 140 euro bij de plaatselijke juwelier gekocht.
Op internet vind ik op de vraag waar Fossil horloges gemaakt worden ook maar een vaag antwoord, dus ik zou hier ook graag meer over te weten komen.

1 like

Hoi,

Je hebt het horloge al gekocht dus vind je hem mooi. Waarom je dan naar onze mening vraagt zou ik niet weten en die doet er ook niet toe.

Gebruik de zoekfunctie even om het forum door te spitten over Fossil.

O, en welkom natuurlijk!

3 likes

Welkom !

Hier wordt fossil als wat minder waardig beschouwd. Ik heb er zelf 3 en van alle 3 super te vreden. Goed horloge voor een mooie prijs. :slight_smile:

Om het topic wat levendiger te maken zal ik een plaatje van het horloge toevoegen:

Fossil maakt best leuke horloges en als jij hem leuk vind dan is het altijd goed toch? Zeker als je hem al gekocht hebt :slight_smile:

3 likes

Prima horloges, veel leden zijn hiermee begonnen. Ik ook.

Als je fossils mooi vind, probeer ze eens op marktplaats te kopen. Vaak kan je ze voor 40% van de nieuwprijs kopen. Zo heb je geen afschrijving en kan je er zo veel kopen en verkopen als je wilt! (dan is de hobby nog goedkoop)

Tot je op een gegeven moment wat meer merken leert kennen die de lokale juwelier niet verkoopt.

1 like

Welkom!

Fossil maakt leuke horloges in het wat goedkopere segment, als je het zeg maar met Rolex ofzo zou vergelijken.

De kwaliteit Is voor de prijs best redelijk. Ik heb iets van 5 Fossil horloges.
De binnenwerkjes zullen wel instap quartz zijn. Ik las ergens dat voor jou model een Japans quartz uurwerk zou zijn, maar veel details kwam ik ook niet tegen.

Waar de rest van het klokje vandaan komt, geen idee. Ik vermoed uit china.

1 van de eerste horloges die ik heb gekregen was ook een Fossil. kwalitatief vind ik ze voor de prijsklasse echt goed! stukken beter dan andere modehorloges zoals Armani, diesel etc. zou nu zelf niet snel meer een dergelijk horloge kopen. Mijn Fossil ligt nog ergens stof te happen maar werkt nog steeds :slight_smile:

Waarom vraag je naar een mening als je hem al hebt gekocht? Wil je goedkeuring van ons? Je vind hem zelf mooi dat is het belangrijkste.

Onze mening vind je niet belangrijk want dan had je die vraag wel gesteld vóórdat je het horloge gekocht had.

Onze mening doet er ook niet meer toe want je hebt het horloge al gekocht.

Fossil is een modemerk, maar is op horlogegebied de goede weg ingeslagen lijkt het.

Oh ja, welkom hier op het forum

Ik heb ook een Fossil, niks mis mee, en dit vond ik gewoon de leukste Fossil:

Rekening houdend met de andere (mode) merken die onder de Fossil-groep vallen, is Fossil een van de grootste horlogemerken ter wereld.

1 like

Zoals anderen al schreven: je moet vooral dragen wat je zelf tof vindt en wat aansluit bij je budget!

Volgens mij is zo’n Fossil als merk echt geen slechte keuze; je hebt em zelf uitgekozen dus lekker van genieten! :sunglasses:

En welkom natuurlijk! :+1:

Leuk dat je hierover begint, ik heb een Fossil Blue, een quartz maar ontzettend goed, ziet er nog steeds erg mooi uit.
We hebben het wel eens over de wijzerplaat, zoals van een Seiko Cocktail Time, maar vergis je niet in wijzerplaten van Fossil.
Fossil Blue heeft bij avond licht, soms kleine fonkelingen van blauw met metaal-look… betoverend.
Ik mocht toen ik 20 werd iets uitzoeken wat ik mooi vond, nou die werd het en het had veel duurder mogen zijn.
Het is nog steeds een mooi horloge, de metalen band is stuk maar gelukkig het horloge zelf niet verloren.
Het is Swiss made, mijn vader weet er veel meer van dan ik, zijn merken zijn Tissot en Certina en ik heb veel samen met hem in Geneva gekeken naar horloges.
Zwitsers weten waar ze over praten :wink:
Mijn vader zei altijd, Fossil is een goed horloge.