ik heb een tweedehands fossil twist me1099 gekocht en het probleem is dat de 7 tussen de twist zit en de twist niet werkt kan je dit laten repareren zo ja als die 7 er dan uit is doet de twist het dan ook weer?
Wat bedoel je eigenlijk met een twist ik ken dat eigenlijk niet en de 7 zit ertussen zei je geen idee ik heb ook wel eens een fossil gehad ik draag hem nog amper maarja ook zonde om weg te gooien misschien kan iemand anders je helpen en welkom op hier forum hier
Misschien kun je uitleggen wat een fossil twist me 1099 precies doet en wat die twist is en wat er dan niet aan werkt en het is ook handig als je wat foto’s meestuurt misschien verduidelijkt dat een beetje wat nou precies het probleem is welkom op het forum.
Ik gok dat de 7 los is gekomen van de dial en tussen de secondewijzer is gekomen
dit is het horloge en die skeleton opening links daar zit de 7 tussen en dat werkt nu ook niet meer
Ik zie hem niet zitten en of het te repareren is, valt lastig te zeggen, maar openmaken en iets eruit halen dat zal niet heel lastig zijn door iemand die het vaker heeft gedaan / een horlogemaker
Is dit geen mechanisch en Quartz
Loopt die nog wel optijd?
Probeer eens aan de kroon te draaien als die helemaal in zit gedrukt, denk dat je hem op kan winden.
het is een half mechamisch en half quartz het stuk dat niet werkt is mechamisch en als ik hem opwind gebeurd er niks en hij loopt nog op tijd
Dit is een horloge met een rotor voor het fake gedeelte, namelijk de seconden en mechanische deel. Het deel wat de tijd aangeeft wordt door een batterijtje aangestuurd. Heb paar maanden terug de mijne namelijk voorzien van een batterij.
Het mechanische deel is dus stuk. Kortom naar een horlogereparateur gaan. Weet alleen niet echt of het de moeite waard is. Maar goed.
ja ik weet het alleen links dat ding dat de seconden aan geeft werkt ook niet meer en staat stil
ok bedankt voor je hulp
Hetgeen wat jij “twist” noemt heet een “onrust” of een “echappement” .
Als iemand het glaasje er uit kan krijgen kun je met een pincet waarschijnlijk het indice van de 7 er wel uit peuteren.
groetjes Lenno
Inderdaad. Dat bevestigd mijn bewering dus alleen maar.
lenno als dat eruit is werkt het dan ook weer?
best thread ever edit voor interpunctie maar ik heb er ook helemaal geen verstand van dus ja
Waarschijnlijk wel, de seconde wijzer zit daar volgens mij aan gekoppeld en als het onrust stil staat dan staat de seconde wijzer ook stil natuurlijk.
groetjes Lenno
p.s. of dat allemaal de kosten waard zijn is aan jou natuurlijk.
Ik denk niet dat het zo werkt. Een twist uurwerk van Fossil werkt zo: de van het uurwerk is Quartz en deel is mechanisch. Het mechanische deel werkt los van het Quartz deel van het uurwerk. Mechanische deel heeft een rotor om de seconden wijzer te laten lopen, terwijl minuten, uren, en dagen worden aangestuurd door een Quartz uurwerk met batterij.
Balans mag ook.