Fossil horloges

Iemand ervaring met Fossil horloges? Ik heb namelijk net deze gekocht: fossil grant automatic horloge me3027

(Als nieuw lid kan ik blijbaar geen foto posten)

Het is natuurlijk geen luxe horloge maar ik hou van alle horloges.
Dus wou ik eens even polsen bij iemand die ervaring heeft met dit merk. Zijn ze goed of mag ik me verwachten aan een teleurgestelde aankoop?:stuck_out_tongue:

1 like

Zijn prima klokjes hoor. Hier niet het meest populaire merk maar ik heb ze vroeger ook altijd met veel plezier (en zonder problemen) gedragen.

Het zijn betaalbare horloges die met een (ergens in china of japan?) gekocht uurwerkje lopen. Het ontwerp is vaak ook ergens gekocht en daar heeft men dan haar logo op ā€œgeplaktā€. Vandaar dat men het hier wellicht als een ā€œplakmerkā€ of modemerk ziet ipv een horlogemerk. Dat is ook de reden dat ze minder populair zijn.

Neemt dus niet weg dat er gewoon hele leuke modellen tussen zitten die ook jaren kunnen lopen zonder problemen.

Net wat @Logie zegt, er zitten leuke klokjes tussen.
Een van mijn eerste horloges wat een Fossil, je moet toch ergens beginnen :smile:
Na 4 jaar liep die niet meer perfect maar daar ia de prijs natuurlijk ook wel naar.

Draait bij Fossil vooral om design en de mooie lederen bandjes,
de afleesbaarheid schiet daar soms bij in,
erg netjes afgewerkt en ook de quartz loopt netjes over de index.
doen echt gekke dingen met de afleesbaarheid zoals witte wijzers onder donker glas en gebruiken bij enkele modellen zwarte lume
die je hooguit enkele seconden kunt zien.

Heb er vroeger zelf ook Ć©Ć©n gehad, maar al redelijk snel weggedaan wegens te groot!
Dat is de mode vandaag de dag blijkbaar :smirk:

Het is ook 1 van de eerste horloges die ik nu koopā€¦ Maar na wat opzoek werk ben ik geĆÆntereseerd geraakt in horlogesā€¦ Misschien had ik beter als eerste horloge een Seiko gekocht? Iedereen geeft goede commentaar over dit merk en het is erg betaalbaar. Sommigen zelfs goedkoper dan deze fossilā€¦

1 like

Kopen wat je mooi vindt, jij moet er immers mee lopen. Koop je iets omdat dat rationeel misschien een betere keuze is, dan ga je hem uiteindelijk toch minder dragen denk ik. Het is nu eenmaal een ding wat je draagt omdat je hem mooi vindt!

4 likes

+1

Ik heb ooit een besluitvormingsanalyse gedaan om te beslissen welke van 2 horloge ik wilde kopen. In de methode die ik heb toegepast haal je emotie volledig uit de beslissing en komt uiteindelijk het alternatief naar voren wat rationeel gezien voor jou de beste keuze is (zonder even dieper op de methode in te gaan nu).

Laten we zeggen dat rationeel gezien Horloge A de beste keuze was voor mij destijds. Ik kocht toch lekker gewoon Horloge B. Waarom? Omdat het gewoon lekker een keuze op gevoel is! (En omdat ik dwars ben natuurlijk).

2 likes

Ken er nog een ā€¦ :slight_smile:

Deze dus, leuk ding!

Ben al een jaartje of 8 in het bezit van een Fossil ME1030.
Deze doet dienst als ā€œwerkā€ klokkie.
In mijn werk als vliegtuig onderhoudsmonteur, is dit horloge vele malen hardhandig in aanraking gekomen met andere harde materialen en overspoelt met diverse agressieve oliƫn, zoals skydroll, en andere vloeistoffen.
Het horloge ziet er gedragen uit maar loopt nog als een zonnetje.
Dus met de kwaliteit zit het wel goed volgens mij.

Heb jaren geleden een automaat van Fossil gehad, deze is een paar keer teruggegaan omdat hij niet meer liep. Na de derde keer kon ik er voor kiezen om wat anders uit te zoeken. Dat heb ik toen gedaan. Wel weer fossil maar geen automaat.

Voor mij geen fossil automaat meer. Hopelijk heb jij meer geluk!

Als je je emotie weg laat, koop je nooit een horloge weer, want aan 1tje heb je genoeg, en als je ook nog mobile telefoon fanaticus bent heb je helemaal geen horloge nodigā€¦ :frowning:

Ik koop al mijn horloges vanwege emotie. (of rationeel als ik het mijn echtgenote ā€œmoetā€ verantwoorden: iets in de trant van "ja maar deze heeft iets wat al die anderen niet hebbenā€¦ :slight_smile: )

1 like

Heb zelf twee Fossil horloges. Beide hebben mij nog nooit in de steek gelaten. Dit is wel de mooiste vind ik zelf. Secondenwijzer is een mechanisch deel. Al staat de 114300 nu wel op mijn verlanglijstje.

Je kunt alsnog rationeel een besluit nemen over een ā€œemotioneelā€ besluit. Kwestie van de criteria opschrijven die voor jou het belangrijkste zijn, die criteria een wegingsfactor geven en dan per alternatief wegen. Je bekijkt dan rationeel welk alternatief het beste voor jou is.

Overigens ga ik volledig met je mee hoor. Een horloge kun je ook bij de kijkshop halen ā€œvoor weinigā€, of gewoon aflezen op je telefoon hoe laat het is. Maar een Fiat rijdt je ook van A tot Z, heb je ook geen BMW voor nodig :wink: We houden nu eenmaal van luxe!

Goede keuze, haha maar heeeeel erg out of context in je verhaal :wink:

1 like

Ooit een Fossil in Zwitserland gekocht voor een klein bedrag. Is tweemaal defect geraakt binnen de garantieperiode. In NL naar een Fossil dealer gebracht, maar die rekende verzendkosten, omdat ie niet in NL (bij die dealer?) was gekocht. Eerste keer wel gedaan, maar de tweede keer niet,omdat het horloge dat niet meer waard was. Verder wel leuke klokjes.

Ik heb ook nog een defecte Fossil /Philippe Starck liggen met een doorgelopen LCD schermpje. Bij deze niet eens geprobeerd om te laten makenā€¦

Fossil ontwerp wel degelijk zelf de modellen. Het is een grote horloge fabrikant die voor verschillende merken produceertā€¦

" Fossil also makes watches for brands such as Adidas, Emporio Armani, Karl Lagerfeld, Michael Kors, Marc by Marc Jacobs, Burberry, DKNY, Diesel and Armani Exchange. "

tegenwoordig ook met in-house uurwerken.

zoek maar eens op het forum Fossil en Zwitsersā€¦

Dat is het moederbedrijf inderdaad (zoals bijvoorbeeld swatch). Die maakt modellen voor overige ā€œplakmerkenā€ waaronder Fossilā€™s eigen lijn. Je zou kunnen zeggen dat ze dus zelf ontwerpen idd.

Overigens was het vroeger 100% plak. Meen nu idd steeds meer naar echt een horloge merk, met idd inhouse movements ook.

Je kunt er niet omheen: FOSSIL heeft iets.
Ze hebben leuke, gedurfde designs, niet saai en divers. Sommige lijken Ć©cht op gerenommeerde gevestigde dure merken.
Kwaliteit is niet altijd goed: waterdichtheid is vaak een probleem, hebben nu vaak leuke push-pins die bandenwissel makkelijk maken. Ook de bandjes zijn leuk, vooral de natoā€™s Ć©n van goede kwaliteit!
Dus: gewoon kopen, en niet hier proberen likes te krijgen, want dat gaat hier niet echt lukken,
Veel plezier met je. FOSSIL!

1 like