Fossil has financial success with its own brands and this success has led a number of deals for licensed watch lines. In 2001, Fossil collaborated with designer Philippe Starck to create the Starck with Fossil watch collection. The collection features ultra-modern designs and unique movement. Other licensed watch lines that Fossil designs, manufactures, and distributes include Burberry, DKNY, Emporio Armani, Armani Exchange, Columbia Sportswear, Diesel, Frank Gehry, Karl Lagerfeld, Tory Burch, Kate Spade, Michael Kors, Callaway Golf, Davis Cup, Marc by Marc Jacobs, Skagen Designs, Michele and Adidas. When referencing Fossilâs watch lines, they are generally regarded as a âmanufacturerâ; Fossil also designs and manufacture their own movements under the Fossil Twist Line.
Quote: "I decided to write to Fossil to get the scoop on their new Twist watches. The next day, I receive the following email from Fossilâs trusty âWebguyâ:
âAs far as the Twist line, it is a quartz driven movement. The automatic part of the watch is just for looks.â
Val bij de linkse al in slaap. Waarom deze wel? Omdat in deze klok geen batterij zit en er 2 onderdelen ingekocht zijn in Zwitserland? Ze jatten een oer oud model, de kasten worden met 100km per uur uit een machine geschoten, kopen een leuk uurwerk en proppen dat in die kast. Tien in een dozijn bandje eraan en hoppa we vragen er 500euro voor.
Ik ben wel van de modemerken, maar hier slaat mijn hartje geen slag sneller om.
Hier ga je volgens mij toch wel een beetje â kort door de bocht hoor "
Mijn smaak is het ook niet maar Fossil is eigenaar van STP Swiss Technology Production en die produceren Swiss made uurwerken. Fossil group is best een grote speler met vele vertakkingen in de horloge industrie.
40000:300(fabrieksdagen)=133 per dag 133:8(werkuren)= 16 per uur
60Km/u : 16horloges = 3,75Km/u komen ze uit het apparaat. Sorry dat ik een klein beetje overdreven heb. Ik moet mijn vorige post een beetje bijstellen.
Ziet er zeker niet verkeerd uit en ik wil zo maar aannemen dat het met de kwaliteit ook in orde is. Maar vind ze van de voorkant nooit mooi Het is wel zo dat er niet zo heel veel horloges zijn die ik mooi vind.
Hoe meer horloges ik voorbij zie komen hoe minder mooi ik ze vind. Ben zelf van 12 terug naar 3 en is helemaal prima zo voor mij, alleen mijn âgrailâ een Glycine Airman base 22 zou ik er graag ooit eens bij hebben.