Foto-hosting Flickr doet moeilijk bij direct naar forum linken. Hulp gevraagd

Al enige tijd actief in het forum en zoals iedereen blij met leuke horlogefoto’s. Tot vandaag plaatste ik deze foto’s op mijnalbum.nl in een mapje en embedde foto’s op dit forum, vanaf mijnalbum.nl.
Aangezien ik niet zo kapot ben van mijnalbum.nl en al een yahoo-account had, heb ik vanochtend besloten een Flickr-account aan te maken voor mn horlogefoto’s en heb daar alvast wat foto’s in gezet waarover ik hier een postje wilde plaatsen ( klik
http://www.flickr.com/photos/timeframing/sets/72157626864765043/
). Leuke manier om foto’s en enthousiasme met de wereld te delen, ik zoek zelf ook vaak naar horlogefoto’s op Flickr.
Nu kom ik er net tot mn stomme verbazing achter dat Flickr ‘zeikerig’ doet mbt het linken van foto’s; simpel linken naar een url van de foto werkt niet. Soort van copyright protectie voor de gebruiker.

Zijn er mensen hier die linken vanaf Flickr, dan zou ik graag horen hoe. Verder ben ik benieuwd naar gebruikersvriendelijke alternatieven voor Flickr (weinig reclame, breed bereik, geen watermerken in gelinkte foto’s)

Tenslotte, het verbaasd me dat het forum niet in staat is foto’s in een cache te plaatsen. Wanneer ik nu in de toekomst mijn mijnalbum.nl-account delete zijn de meeste posts die ik heb geplaatst waardeloos geworden door het ontbreken van de foto’s. Soms zie ik dit in oudere threads van anderen terug en ik vind dit persoonlijk bijzonder storend.

Groet,
Ernst

Ik maak reeds 2 jaar gebruik van Flickr, en dit zonder problemen.

Ik stuur je meteen een PB