Het is (nagenoeg) hetzelfde model, het gaat erom dat internet plaatjes je echt flink op het verkeerde been kunnen zetten en Certina heeft daar een goeie reputatie hoog te houden. ![]()
Ik vind het wel meevallen. Die bovenste lijkt meer hoe velen op sites als C24 hun horloges adverteren, daar moet je dus doorheen leren kijken. In de tutorial van C24 staat hoe je zo’n lightbox bouwt. Maar ik mis daardoor “karakter”. Met een paar wristshots erbij of iets met contrast achter het horloge werkt het voor mij beter. Gelukkig tippen ze dat ook. Niet iedereen leest zover
Iemand die goed is in mooie foto’s die wél het karakter bloodleggen is onze eigen @LN2023 ![]()
Ik heb mijn leesbril op. Ik zie gewoon twee dezelfde horloges. De ene gefotografeerd in een lightbox, de ander amateuristisch. ![]()
Da’s inderdaad een mooi voorbeeld, hoe verschillende foto’s een heel andere sfeer en beeld neerzetten.
Niet alleen on line. Ik herinner me dat ik ooit een Philip Malowe boek las waar (en ik parafraseer) “At the pool, a good looking dame was reclining on a lounge chair. As I approached, I realized she looked like she was beautiful from 50 feet away” te lezen was. ![]()
Raymond Chandler heeft bij mijn weten het tijdperk van internet dating niet gehaald.
Helaas is de fiffer nooit een Calatrava of 5157.
Grote genade, die lijken in staat geweest te zijn om een stel lugs te maken die de gehele lengte van een Club Campus beslaan.
Dat is een mooi voorbeeld van iets wat ik ooit cool dacht te vinden tot ik er eentje vast had. Dit is geen ZEP Reverse Panda, zeg maar.
Dat maakt het HF absoluut niet minder interessant, maar het is wel goed om te beseffen.
Daarnaast (persoonlijke observatie) : wanneer ik een winkel/boutique/boetiek in wandel dan gaat mijn hersenpan al in overdrive. Alles ziet er mooier uit ![]()
Ooit deed ik een wijncursus. De cursusleider vertelde dat hij als hij wijn ging importeren nooit maar dan ook echt nooit de wijnen proefde op het chateau of bij het wijnhuis of whatever… Altijd in de hotelkamer onder TL licht proeven. Want…dan valt alle romatiek van een Franseman met alpinopet en knoflook en een stokbroodje en ohlala weg.
Als de wijn dan nog steeds mooi is…dan kun je overwegen 'm te importeren.
Da’s misschien ook wel zo met horloges…dat Fifferen is niet zo’n gek idee.
Mijn leesbril moet inderdaad wel iets sterkere glazen. Ik vraag me af of dat het verschil goed maakt ![]()
Wellicht is het ook wel een verborgen prive genoegen, je weet dat het er is!.
Als je een jasje/pak koopt dan zijn werkende manchette knopen hardstikkel leuk, maar niemand ziet 't. Alleen jij, de koper van het pak weet dat 't die knopen het echt doen: Prive genoegen
Daar heb ik nog niet zo’n kijk op.
Afbranden vindt ik uberhaupt niet erg nodig.
Smaken verschillen. Mijn stijl hoeft absoluut niet de stijl van een ander te zijn (liever niet zelfs)
En dat mag je best wel uiten, maar afbranden lijkt mij vrijwel nooit een serieuze optie
Absoluut met je eens.
Iets wat wel overeen komt… Als jij focust op iets wat 5 meter weg is zie je meer van het hele object scherp dan wanneer je van dichtbij naar een detail zit te loeren. In dat opzicht is Depth of Field toch echt wel een dingetje, en dat is niet heel anders dan een camera. Ook diafragma versus pupil grootte heeft een invloed op de scherptediepte en focus. Nu heb ik wat ik hier schreef uiteraard nog even nagezocht, en ziedaar:
Ik heb god zij dank nog nooit in een hotel geslapen waar TL licht in de kamer was.
Het verschil is dat jij na afloop naar een plaatje kijkt ipv een object