Beetje rare vraag, maar onze toekomstige schoonzoon maakt zich zorgen dat een Breitling op zijn pols van 16 cm zou misstaan.
Ik denk persoonlijk dat bv. Een vintage Chronomat GT zeker zou kunnen.
Zijn er hier mensen met een pols van ongeveer 16 cm en die Breitlings dragen ?
Zou ik es een paar foto’s mogen zien ?
Bij voorbaat dank !
Als ik het goed heb zijn die 39mm?
Op een pols van 16cm is dat wel wat fors. Maar dat is mijn mening.
Aan een foto kan ik je helaas niet helpen.
Heb een 16,5 cm pols
Dankje !
Ha Marc, ik ben van mening dat het best kan, maar een mening is iets persoonlijks.
Tip: ga niet te zeer op foto’s af. Vooral als ze van dichtbij genomen zijn lijkt het horloge op de foto groter te dragen op de pols als in werkelijkheid.
Het beste is het natuurlijk om een bezoekje te brengen aan de AD en daar gewoon te passen.
17.5cm, maar misschien heb je er toch iets aan
44mm Chronomat Evolution (51mm lug to lug)
41mm Navitimer (49mm lug to lug)
42mm SOH (51mm L2L)
Dat klopt foto’s vertekenen behoorlijk de colt heeft korte lugs en is imho makkelijk drqagbaar
Old navitimer chrono 41,5 mm past goed op 16cm pols (l2l 48mm). Dus zeer draagbaar. Maar er zijn verschillende zaken waar je rekening moet mee houden en niet enkel afgaan op de cijfers. Uiteraard kan diameter en l2l een indicatie zijn, maar zeker ook bv een volledig witte wijzerplaat draagt groter. Een breitling navitimer chrono heeft een iets ‘drukkere’ wijzerplaat en een bezel met informatie. Hierdoor oogt de wijzerplaat al iets kleiner. Vorm van de lugs is ook belangrijk, zijn deze recht of buigen ze met de pols mee…