Foto’s uploaden

:joy::joy::joy:

2 likes

Het is al opgelost denk ik.

Ben nog wel even benieuwd naar welke telefoon jij gebruikt. Want daar ligt nl. ‘het probleem’. Die maakt er standaard een heic bestandje van en dus als je hem naar de mac verplaatst, leesbaar maar dan is 't geen jpg.

Tenminste, als je een iPhone gebruikt. :wink:

Ah. Als het om Webp bestanden gaat: Die kun je hernoemen naar JPG en ze gaan gewoon door.

Als het GIF en TIFF is, dat zou ook gewoon moeten kunnen uploaden.

Dus wat is het dan wel?

Gewoon een Sony. Jeweetwel, de enige fabrikant die tot voor een jaar geleden full-spec kleine telefoons maakte. Met een 20MP camera die gewoon JPG’s aflevert, en een MicroSD slot waar je vanuit welk OS dan ook gewoon rechtstreeks shit op kan dumpen of af kunt kopieren.

iPhones… Brrrrrr. Jaren gehad, wat een bagger.

2 likes

Uhm …

:sunglasses:

Nerd! :joy:

2 likes

Had een keer mn HTC waar ze flikte om zo een format als standaard te maken. Hele achterban woedend. Denk dat de gemmidelde apple gebruiker het niet eens door heeft zolang ze in hun apple-ecosysteem zitten. Heb een macbook tech echt enkel voor het gemak van minder corrupte programma’s en geen gedoe met drivers. Maar hou er echt nog een Windows machine naast want beiden hebben voor en nadelen.

Ik sleep dit plaatje rechtstreeks uit mijn Foto’s app. Het werkt dus gewoon. :man_shrugging:

Foto maken op iPhone. Naar MacBook lopen. Hee daar staat de foto al. Slepen en klaar.

5 likes

Wat zien we hier? Ziet er gezond uit!

Ik zat te tikken voor jij over HEIC begon.

:slight_smile:

De laatste keer dat ik gedoe met drivers had was rond de Windows Vista tijd. :slight_smile: Zelfs Ubuntu herkent alles zonder makken tegenwoordig.

Een cruesli-vreter. Uweetwel, het bekende schilderij van Jan Steen.

3 likes

De bekende Xperia Compact ja was een geweldige lijn. Kreeg alleen een keer problemen met het scherm wat los liet en Dynafix die nogal een grote fout maakte. Daarna afgezworen er nog een te kopen. Die camera mis ik nu nogsteeds zelfs al heb ik nu de s10e.

1 like

Kwark met blauwe bessen, zelfgemaakte granola en honing van een vriendin die imker is. :ok_hand:

3 likes

Bedoel je software van Microsoft zelf , of klaag je gewoon over de software die je er toch echt zelf op zet :joy:

Dit dus. Zeker sinds de complete rework van hoe drivers werken in w10 zelden problemen meegemaakt.
En naast de eigen Apple hardware doen mac’s het ook niet zo fantastisch met exotische hardware :grin:

1 like

Ik vind het zo jammer dat je “die imker is” er achter gooide. Ik wilde net gaan zeggen dat de honing van m’n vriendin al zuur genoeg is van zichzelf, zonder die kwark. :slight_smile:

Gemiste kans.

Da’s een tikje understatement. Mein Darwin im Himmel wat gaan die dingen slecht op veel randapparatuur.

Ik denk dat er een prijzen-check in dat OS zit. Als je een randapparaat aan een Mac hangt dat geen 199USD is gaat ie over z’n nek. :slight_smile:

3 likes

Vaak een combinatie. Maarja valt ook wel mee

:slight_smile: Nog even een export-filmpje.

Het lijkt er op dat The Interwebz (en HF) de HEIF nog niet hebben omarmd. :slight_smile:

https://github.com/discourse/discourse/pull/10079 ze zijn er min of meer mee bezig

1 like

:joy::joy::rofl::rofl:

Dat geldt zeer zeker ook al tien jaar voor IPv6 adoptie. :slight_smile:

De traagheid van de wereld is een bron van grote ergernis voor RIPE en ICANN.

Pf, ken de oorsprong. XNU is in de basis een op Mach gebaseerde micro kernel met extensies van FreeBSD. De kernel is zelfs gecertificeerd Unix 03 compliant (vanaf 10.5 volgens mij). Dus als je een echte nerd bent, is macos dichter bij Unix als Linux ooit zal komen. Zeker als je bedenkt dat systemd steeds verder van het bazaar-model af gaat.

3 likes

Ik wou het net zeggen! :+1:

1 like