Foto’s uploaden

Als ik foto’s wil uploaden vanuit mijn MacBook lukt dat niet.Als ik ze upload van de iPhone gaat het wel.
Hoe kan ik dit in orde krijgen??

Koop een Samsung :wink:

10 likes

:joy::joy::joy:

maar sorry, ik kan je helaas er niet mee verder helpen :sweat_smile:

1 like

Dat is jammer.ik heb verder ook geen ervaring met een MacBook.Altijd Windows gehad maar moet nu even roeien met de riemen die ik heb.

Wat lukt er niet?

Ik bedoel, dit plaatje komt gewoon van een MacBook…

2 likes

Hij geeft een melding dat hij het bestand niet kan uploaden omdat het geen jpg of zoiets is.
Ik weet niet hoe ik dat moet veranderen.

Is een ‘.HEIC’ foto denk ik, Apple’s nieuwe gecomprimeerde formaat.
Die moet je converteren naar jpg (even zoeken via Google). Je kunt ook op je iPhone instellen dat je foto’s altijd alléén in jpg worden opgeslagen, dan heb je daar geen last meer van. Ik weet zo even niet uit mijn hoofd waar.

4 likes

Hulp!

1 like

Foto openen dan > File > exporteren > JPG selecteren waar HEIC staat > en dan is het geconverteerd

2 likes

Ga ik straks mee aan de slag
Bedankt

Ik twijfel nog even of ik de Apple fanboys nog uit de tent moet lokken… :upside_down_face:

7 likes

Doe es!

2 likes

Omdat er van oudsher een UNIX Kernel gebruikt wordt? Kom maar op… :rofl: oh sorry, XNU. :sunglasses:

2 likes

Yadadayada Apple was toch zo gebruiksvriendelijk???
Yadadayadat Apple wijkt weer af van de industriestandaard en doet geen moeite om dit gezamenlijk te doen, de eindgebruiker is weer de sjaak

Zoiets?

5 likes

Android telefoons kunnen HEIC soms ook gebruiken. Voordeel van Macbook is dan weer dat je het meteen om kan zetten naar jpeg ipv een programma daarvoor moeten installeren.

Zoals altijd is Apple gewoon weer snel met het implementeren van de nieuwe standaard. De rest loopt gewoon achter. USB is daar ook nog een mooi voorbeeld van. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hihi, hij gaat er ook gewoon serieus op in! :rofl:

Kom maar door @Dpvh:joy::joy::joy:

2 likes

Sleur en pleur.

Ik weet niet waar je het over hebt, want ik gebruik Chrome als browser op zowel m’n telefoon als m’n Windows PC, als m’n laptop en tot slot ook m’n Mac Mini. :slight_smile: In alle gevallen doet Horlogeforum exact uniform z’n ding.

Als je Safari gebruikt: Hou daar dan ook mee op. :slight_smile:

Maar zelfs in Safari kan ik me niet heugen problemen te hebben gehad. Je grijpt een pica uit je bestandssysteem, sleurt 'm je antwoord in en voila: Het uploaden is een feit.

Wat doe je precies, en in welke browser?

1 like


Edit: shit trap ik zelf in m’n eigen uitlok poging :joy:

Ja maar die gaan niet default dat aanzetten, want ze weten dat de standaard nog niet volwassen is en dus niet werkt overal(zie dit forum :joy: ).

Ja zo bont maken ze het nou ook weer niet, iphones standaard HEIC laten schieten en dan niet werkzaam in Mac, zo erg is het nou ook net niet.

Breek mij de bek niet open over die onzin :joy:
Lightning liep eerst lichtjaren voor op usb ja(hihi) , maar tegenwoordig loopt USB c gewoon voor.
Op macbooks hebben eindelijk toegegeven en zijn ze over, op Iphone blijven ze volharden.
Weer ten nadele van de eindgebruiker, iedereen maar kabels en converters kopen, ook goed voor het milieu :upside_down_face:

4 likes