Foto-tje van mijn 3 1/2 horloges ;)

Want zeg nu zelf: één is géén… :smiley:

mooi trio … ik heb 2 van de 3 ook gehad…:wink:

Prachtige horloges, de middelste staat ook op mijn lijstje. Ik ben blij met je nog grotere foto, verderop. (tu)
Hoort de Navitimer ook niet bij deze schitterende lineup? :wink:

Ja hoor, een echte Navi staat ook op mijn lijstje … (tu) ( kwijl, kwijl… )

Hmm… ik bespeur een lichte voorkeur voor Breitling horloge’s. :smiley: Mooi man, heel divers!

Jaap-Wim Schreef:

Hmm… ik bespeur een lichte voorkeur voor
Breitling horloge’s. Mooi man, heel divers!

Ikke ? Een Breitling-fan? :wink:
Hoe kom je d’r bij ? :smiley:

Is dat wel praktisch, zo’n mini-me horloge in de armband geintergreerd??

gr,
Hans Mennink

Je hebt er een speciale band voor nodig, want je kan niet gewoon enkele schakels uit de band halen.
De B1 heb ik nieuw gekocht en de juwelier was zo vriendelijk de originele band over te nemen.

Eens dat je het draagt is het even comfortabel als een gewone band.

In de auto is het zéér makkelijk, als je je hand op het stuur laat rusten ( ter hoogte van 10 'o clock zeg maar ) kan je perfect het uur op de UTC-module aflezen.

Nu, zo’n UTC-module is typisch eigen aan Breitling en geeft het ook zijn typische look.

Voor wat de wagen betreft: wanneer je rijdt, is het moeilijk om het uur af te lezen op een “gewone” horloge, zeker als je je linkerhand ter hoogte van 10 uur plaatst.
Om die reden werden er destijds zelfs speciale LED-horloges gemaakt.

Ik zal eens effe zoeken of ik er een link kan van vinden…

EDIT - gevonden; hier is een voorbeeldje van de vorm van een “drivers-watch”:

http://ledwatchstop.com/store/watch-tokyoflash-retrofit-drivers-brushed-steel-p-207.html

mooie verzameling zo!!

veel plezier ervan!

Die B1 is er nu ook met een digitale module uitvoering…(Breitling site)

Hennie Schreef:

Die B1 is er nu ook met een digitale module
uitvoering…(Breitling site)

Neen hoor, de B1 is discontinued.
Maar wat de UTC-module betreft: die is er niet “OOK”, maar slechts UITSLUITEND meer in digitale versie verkrijgbaar.
De analoge UTC’s zijn ook discontinued…

Marc, hoe heet die middelste eigenlijk en wat is de diameter? Is kwarts meen ik of is het analoge mechannisch? Als zoiets niet al te groot is zou ik ook nog weleens zoiets kopen… best heel mooi eigenlijk :smiley:

Middelste is de “Aerospace”, idd kwarts, nee zelfs SUPER-kwarts, dwz. Breitling heeft de nauwkeurigheid nog verder op weten te voeren dmv. temperatuur-compensatie. De afmetingen zijn alleszins redelijk; 40 mm diameter bij een dikte van 9 mm. Ook dit model is niet meer in produktie, zijn opvolger is iets groter.

Ha Aguja,

bedankt voor je antwoord. Diameter is denk ik iets te groot, 38 is mijn max. Wat bedoel je overigens met temp. compensatie? Wat voor invloed heeft dat op een kwarts uurwerk… :slight_smile:

Quartz-uurwerken zijn zeer nauwkeurig, maar door temperatuurschommelingen kan dit wel eens omslaan…
Thermocompensated uurwerken zijn ahw beschermd tegen deze schommelingen en bijgevolg veel stabieler in hun nauwkeurigheid.

Jaap-Wim Schreef:

Ha Aguja,

bedankt voor je antwoord. Diameter is denk ik iets
te groot, 38 is mijn max. Wat bedoel je overigens
met temp. compensatie? Wat voor invloed heeft dat
op een kwarts uurwerk…

Toch eens proberen hoor i Die 40mm vallen best mee én het is een superlicht en ook wel vrij slank ding ( voor een Breitling toch…).
Ultra-licht gewicht door gebruik van titanium.

Maar een beetje goede wagen heeft een klokkie op het dashboard…zodat je alles kunt lezen!..maar het blijft een mooi klokkie!

Naaah, een horlogefrak kijkt toch nooit op het klokkie in zijn wagen !!! :smiley: