Foto uploaden vanaf iphone werkt niet (.heic ? )

domme vraag wellicjht : Op de een of andere manier lukte het me net niet om een foto te uploaden vanaf een iphone. Volgens mij doe ik het al jaren wel goed, maar nu kent het forum de .heic bestandstructuur niet meer. Iemand hier ervaring mee ? Of heeft apple iets verandert met de laatste update ?

Voor zover ik het altijd heb begrepen zet je iphone die heic bestanden automatisch om naar JPG als je ze deelt via een app.
Dit omdat “het internet” nog niet echt klaar is voor heif-achtige bestanden :grin:
Misschien dat dat mis gaat? Heb zelf geen iphone voor handen om het te testen.

Een tijdje geleden had ik hetzelfde probleem. Na ongeveer een week kon ik opeens wel weer uploaden…

Misschien kan @DHSupport hier iets mee?

Ik heb het ook af en toe. Als het niet lukt bewerk ik de foto en dan kan ik hem wel uploaden. Waarschijnlijk is deze dan omgezet naar JPG.

Kan ook zijn dat het met de max. bestandsgrootte te maken heeft.

Schijnbaar ook niet want ik maak net een foto van 8,5MB en die lukt ook gewoon.

Je kunt je iphone ook zo instellen dat hij dat hele HEIC niet meer doet en weer gewoon JPG opslaat. Uiteindelijk is HEIC volgens mij ook gewoon JPG in een container. Er staat wel dat HEIC files maar half zo groot zouden zijn, maar JPG is ook niet door idioten uitgevonden, terwijl HEIC maar moeilijk compatible is. Dus ik blijf lekker bij JPG.

5 likes